حزب جنبلاط با مواضع حريري ضد دولت لبنان مخالفت كرد

حزب جنبلاط با مواضع حريري ضد دولت لبنان مخالفت كرد
شنبه 6 آبان 1391 - 07:44

دبير حزب سوسياليست ترقيخواه دروزي لبنان گفت: تضادهاي اساسي و ريشه اي بين حزبش به رياست وليد جنبلاط با جريان المستقبل به رياست سعد حريري درباره دولت و شيوه رسيدگي و حل و فصل بحران كنوني لبنان وجود دارد بحراني كه در پي ترور سرلشكر وسام الحسن رئيس شاخه اطلاعات نيروهاي امنيت داخلي لبنان آغاز شد.

ظافر الناصر شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: ما در اين شرايط دشوار خواهان تماس و رويكرد باز نيروهاي سياسي مختلف لبنان براي حل و فصل اختلافات داخلي اعم از اختلافات با سعد حريري رئيس جريان المستقبل يا جناح هاي مختلف گروه 14 مارس (گروه طرفدار غرب) هستيم.

وي افزود: با وجود هرگونه اختلافي با هريك از نيروهاي سياسي، ما منافع لبنان و لبناني ها را ترجيح مي دهيم و خواهان گفتگو براي حل و فصل همه مشكلات اعم از سياسي، اقتصادي و اجتماعي هستيم.
الناصر تصريح كرد: اختلافات ريشه اي بين حزب سوسياليست ترقيخواه دروزي لبنان و جريان المستقبل درباره مسائل مرتبط با دولت كنوني و شيوه حل و فصل اين بحران و دعوت 14 مارس براي سرنگوني دولت لبنان به نخست وزيري نجيب ميقاتي، در اين مرحله حساس وجود دارد و همچنين ما با شيوه برخورد با حوادث كنوني كه نيروهاي 14 مارس بعد از ترور وسام الحسن و يورش به دفتر نخست وزيري در بيروت به راه انداختند؛ مخالفيم.
دبير حزب سوسياليست ترقيخواه دروزي لبنان گفت: ايجاد ناآرامي در خيابانها هرگز هيچ مشكلي را حل نخواهد كرد و با وجود همه اختلافاتي كه در سالهاي 2006 تا 2008 ميلادي روي داد، شاهد بوديم كه در نهايت به ميز گفتگوها براي حل مشكلات رجوع كرديم لذا تنها راه حل اختلافات و مشكلات انجام گفتگو بين همه گروهها است.
وي تصريح كرد: حزب سوسياليست ترقيخواه دروزي لبنان جزئي لاينفك از گروه 14 مارس است اما با اين حال موضع ميانه اي دارد و معتقد است كه اين ميانه روي به نفع لبنان است و ما نگراني هاي لبناني ها درباره امنيت و سلامت و ثبات داخلي آنها را در موضعگيري خود لحاظ مي كنيم و اين حزب تغيير دولت را در سايه شرايط منطقه اي و داخلي بسيار حساس كنوني نمي پذيرد.  tt-26-17:38

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها