توصيه حزب ميشل عون به حريري درباره بحران لبنان

توصيه حزب ميشل عون به حريري درباره بحران لبنان
شنبه 6 آبان 1391 - 08:20

بيروت(العالم)- عضو هيأت مؤسسان جريان آزاد ملي لبنان كه ميشل عون رهبري آن را بر عهده دارد، با خطاب به جريان المستقبل به رهبري سعد حريري و ديگر مسئولان گروه 14 مارس توصيه كرد كه راه رسيدن به قدرت و تغيير دولت در لبنان، كمك گرفتن از عناصر وابسته و به اصطلاح ارتش آزاد سوريه (مخالفان مسلح سوري) نيست.

"بسام الهاشم" شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم همچنين ادعاهاي جريان المستقبل را مبني بر اين كه عناصر غيرمنضبط در اقدامات خرابكارانه در بيروت دست داشته اند، رد كرد و گفت: ارتش لبنان بيش از صد نفر از عناصر آشوبگر را در جريان ناآرامي هاي طرابلس بازداشت كرد كه 34 نفر از آنان وابسته به "ارتش آزاد سوريه" بودند.

وي جريان المستقبل به رهبري سعد حريري (وابسته به گروه 14 مارس) را تشكلي ناهماهنگ و نامنسجم عنوان كرد كه هويت مشخصي ندارد.
الهاشم اظهار داشت: جريان المستقبل همواره مواضعي ضد اكثريت و دولت اتخاذ كرده و حتي از اين حد هم فراتر رفته و از طرفداران خود خواسته است كه با ريختن به خيابان ها به ارتكاب اقدامات خرابكارانه و حمله به خبرنگاران اقدام كنند.
وي گفت: جريان المستقبل علاوه بر ضديت با دولت لبنان، سوريه و بشار اسد رئيس جمهوري اين كشور را نيز مورد تهاجم قرار داده و با اتخاذ مواضع نادرست ، لبنان را به سوي وضعيتي خطرناك سوق مي دهد.
الهاشم اظهار داشت: خشونت و بحران آفريني هايي كه پس از كشته شدن وسام الحسن رئيس اداره اطلاعات نيروهاي امنيت ملي لبنان در بيروت پايتخت اين كشور روي داد، كار افراد مزدور نبوده است بلكه به تحريك مسئولان گروه 14 مارس و با هدف بهره برداري از كشته شدن وسام الحسن به منظور تحريك طرفداران خود براي انجام اقدامات خرابكارانه و تحريك آميز در لبنان صورت گرفت.
عضو هيأت مؤسسان جريان آزاد ملي لبنان گفت: وسام الحسن شهيد وطن است و بايد به دستگاه قضايي فرصت داد تا تحقيقات لازم را براي مشخص شدن ابهامات ترور وي و عاملان اين حمله انجام دهد.
الهاشم خاطرنشان كرد: گروه 14 مارس به هر وسيله اي براي براندازي دولت نجيب ميقاتي ،نخست وزير لبنان، متوسل مي شود اما بر فرض اينكه آن ها موفق به براندازي دولت شوند، با اينگونه اقدامات فقط كشور را به سمت بحران بيشتر سوق خواهند داد.
Ma.17:38.27

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها