رفت و آمد مشکوک سلفی‌ها به سفارت آمریکا

رفت و آمد مشکوک سلفی‌ها به سفارت آمریکا
شنبه 6 آبان 1391 - 10:18

دولت آمريکا پس از سرنگوني رژيم مبارک، اکنون با تغيير سياستهاي خود به حامي سلفي ها و اخوان المسلمين تبديل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "نيويورك تايمز" در گزارشي درباره تغيير سياست‌هاي آمريكا در مصر پس از روي كار آمدن اخوان المسلمين تأکید کرد، شايد ريشه‌اي ترين تغيير در سياست خارجي آمريكا در دوره اوباما در مصر اتفاق افتاده؛ به طوري كه اخوان المسلمين عملا به يكي از گروه‌هاي مورد حمايت امريكا تبديل شده است.

این روزنامه آمریکایی مي افزايد: شخصيت هاي سياسي سلفي به مراجعه كنندگان عادي سفارت امريكا در قاهره تبديل شده اند، و اين سفارتخانه به این نتیجه رسیده که حضور اين سلفي ها در زير چتر آمريكا بهتر از عدم حضور آنهاست، و اين امر باعث شده تا سلفي‌ها با هدف اطلاع از چگونگي اداره عملي نظام دمكراتيك به آمريكا سفر كنند.

نیویورک تایمز تأکید کرد: آمريكا به خوبي دريافته است كه به هيچ عنوان نمي توان با اين سلفي ها در برخی مسائل مثلا درباره حقوق زنان به توافق دست یابد، اما اين امر به معناي نبود امكان برقراري روابط سودمند متبادل با غرب يا روند پيشرفت نيست.

در این گزارش آمده است: تغيير دراماتيك سیاست آمریکا زماني بيشتر نمايان مي شود كه به ياد بياوريم آمريكا همواره حسني مبارك رئيس جمهور مخلوع مصر را كه مخالف سرسخت اخوان المسلمين بود، تأييد مي كرد. اما امروزه اين جماعت جاي وي را در انديشه استراتژيك امريكا گرفته است.

نیویورک تایمز خاطرنشان کرد، پيش بيني حوادث آينده مصر، در وضعيت كنوني بسيار دشوار است. زيرا امتي كه در مرکزیت جهان عرب قرار داشته، امروزه در تغيير مداوم به سر مي برد، و بايد گفت كه امريكا گزينه خوبي را انتخاب كرده است .. سياست جديد آمریکا براي رويارويي و تعامل با جريان هاي اسلامگرا در خاورميانه مفيد است، بنابراين بايد ادامه پيدا یابد.

نيويورك تايمز تأكيد مي كند: زمان آن فرا رسيده است كه مسائلي از قبيل "عدم تفاهم و اندك بودن تماس ها" را پشت سر گذاشت و اين امر نيز جز با همكاري با نيروهاي حقيقي جوامع عربي امكان ندارد و ضروري است توهم‌هایی  مانند جدایی و يا ماندن در "منطقه سبز" را كنار گذاشت.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها