هفته سیاه خودروسازان اروپا

هفته سیاه خودروسازان اروپا
شنبه 6 آبان 1391 - 11:19

بخش خودروسازي اتحاديه اروپا پس از اعلام بسته شدن 3 شعبه شرکت فورد و همچنين احتمال بسته شدن شرکت "پي اس اي" سازنده خودروهاي "پژو سيتروئن"، هفته سياهي را پشت سر گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شرکت خودروسازی آمریکایی فورد پس از انجام تعدیل‌ نیرو در داخل، اینبار به نمایندگی های خود در قاره اروپا هجوم آورده است، به صورتیکه شعبه های این شرکت در بلژیک با 4300 کارگر و همچنین دو شعبه دیگر در انگلیس بسته شد.

فورد همچنین تصمیم دارد با توجه به خسارتهای 1.5 میلیارد دلاری در سال 2012، سیزده درصد کارگران خود را اخراج کند، و تولید خود را به میزان 18 درصد کاهش دهد.

شرکت "پی اس ای پژو سیتروئن" نیز قصد دارد کارخانه "اولنای سوبوا" را که در حومه پاریس قرار دارد، در سال 2014 تعطیل کند. بسته شدن این کارخانه 3 هزار نفر را بیکار خواهد کرد.

این شرکت به دلیل کاهش 20 درصدی فروش محصولاتش نسبت به سال 2007 ، و امید نداشتن به جبران خسارتهای سنگین، چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است.

ناظران پیش بینی کرده اند که اروپا در آینده نزدیک شاهد بسته شدن کارخانه های خودروسازی بسیاری خواهد بود، که از جمله آنها شعبه های شرکت اپل در اروپا وابسته به شرکت آمریکایی جنرال موتورز است.

این شرکت آمریکایی در سال 2008 – 2009 نیز به دلیل بحران اقتصادی بسیاری از نمایندگی های خود را داخل آمریکا بست و به نظر می آید که اکنون نیز برای نجات خود از ورشکستگی کامل، قصد دارد شعبه های خود در اروپا را نابود کند.

شرکت فیات نیز احتمالا یکی از کارخانه های خود را در اروپا خواهد بست.

در همین راستا شرکت رنوی فرانسه نیز از کاهش 5 درصدی فروش محصولاتش در سال 2012 و احتمال کاهش و تعدیل نیروهای خود خبر داد.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها