استاد دانشگاه "جورج تاون" آمریکا:

سازمان ملل استقلال ندارد

سازمان ملل استقلال ندارد
شنبه 6 آبان 1391 - 13:47

استاد دانشگاه "جورج تاون" آمريکا، نقض آتش بس در سوريه از سوي گروه هاي مسلح را بيانگر وجود طرف هايي دانست كه نمي خواهند با برقراري آتش بس، زمينه حل و فصل سياسي بحران سوريه فراهم شود.

دكتر " داود خير الله " در گفت و گو با شبكه خبري العالم با اشاره به مستقل نبودن سازمان ملل متحد، خاطرنشان کرد: این سازمان از طرف های سوری می خوهد برای موفقیت آتش بس تلاش کنند، اما واقعیت این است که تصمیم گیرندگان این سازمان، شرکای تاثیرگذار در ایجاد بحران سوریه هستند.

وي افزود: برخي از این  كشورها آشكارا اعلام كرده اند كه خواهان سقوط نظام سوریه هستند و برای تحقق این هدف نیز زمینه دسترسی تروریست ها در سوریه به سلاح را فراهم کرده اند که با توجه به این حقایق، دیگر نمی توان انتظار داشت سازمان ملل مستقل باشد.

اين استاد دانشگاه با تکذیب شایعه بی میلی دولت سوریه به برقراری آتش بس گفت: در واقع دولت سوریه با قبول آتش بس، طرف مقابل را به عنوان مخالف به رسمیت شناخته و این امر امتیاز بزرگی برای مخالفان است.

همچنین "خالد العبود" دبير مجلس نمایندگان سوريه نيز به شبکه العالم گفت: انفجارها و اقدامات تروريستي زمان آتش بس در سوریه بیانگر آن  است که دست های پنهان بین المللی و منطقه با حل مسالمت آمیز بحران سوریه مخالف است و اهداف خود را با تحریک افراد مسلح در سوریه دنبال می کند.

وي افزود: برخي طرف هاي منطقه اي و بين المللي در صدد پایان دادن به نقش دولت سوريه در دفاع از مقاومت هستند.

العبود خاطر نشان كرد: احزاب مخالف نظام اعلام كرده اند كه از آتش بس و پایان دادن به ريخته شدن خون مردم سوريه حمايت مي كنند؛ بنابراين نقض آتش بس به دست گروه هاي مسلح بیانگر آن است که این گروه ها از بیگانگان دستور می گیرند و با مخالفان نظام یکی نیستند.

26-22:35   

21:49.26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها