لیگ قهرمانان آسیا/

پرسپولیس - کاشیما آنتلرز؛ مردان برانکو به‌دنبال اتمام کار نیمه‌تمام در آزادی

پرسپولیس - کاشیما آنتلرز؛ مردان برانکو به‌دنبال اتمام کار نیمه‌تمام در آزادی
شنبه 19 آبان 1397 - 07:59

تیم فوتبال پرسپولیس امروز برای رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا برابر نماینده ژاپن به میدان می‌رود تا بازی برگشت خود را برگزار کند.

العالم _ ایران / ورزشی

سرانجام روز موعود فرار رسید و هواداران پرسپولیس از ساعت 18:30 امروز (شنبه) شاهد بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا با کاشیما آنتلرز ژاپن در ورزشگاه آزادی خواهند بود. ورزشگاهی که امروز به حمایت آنها قرار است به جهنمی برای شاگردان گو اُیوا تبدیل شود. پرسپولیس در همین ورزشگاه و با حمایت همین تماشاگرانش توانست دو تیم پرقدرت الدحیل و السد را حذف کند و راهی فینال لیگ قهرمانان شود و این اتفاق می‌تواند بار دیگر تکرار شده و به قهرمانی سرخپوشان در این رقابت‌ها بینجامد. قهرمانی که می‌تواند پایان حسرت‌ برای تیمی باشد که قهرمانی آسیا را در ویترین افتخاراتش کم دارد.

پرسپولیس تیمی شایسته با دست‌های بسته

اگر بگوییم برانکو و تیمش از هر نظر شایسته قهرمانی هستند حرف بیهوده‌ای نزده‌ایم از این جهت که این تیم با وجود همه کمبود‌هایی که داشت موفق به حذف رقبای پرستاره خود شد و مسیر بسیار سختی را طی کرد تا به فینال رسید. شاید خیلی از هواداران پرسپولیس بابت همین فینالیست شدن تیم‌شان هم خوشحال بوده و رضایت کامل از بازیکنان و مربیان خود داشته باشند اما این پرسپولیس نشان داده می‌تواند کار ناتمام خود را امروز در حضور 80 هزار تماشاگر تمام کرده و به نوعی تاریخ‌ساز شود.

شکستی که می‌توان آن را جبران کرد

بازی رفت فینال لیگ قهرمانان دو نیمه متفاوت برای دو تیم داشت. در نیمه اول این پرسپولیس بود که با پرس سنگین هر گونه فضا را از حریف دونده ژاپنی خود گرفته بود و در یکی دو صحنه نیز تا آستانه رسیدن به گل پیش رفت اما در نیمه دوم شرایط به کلی فرق کرد. شاگردان برانکو هر چه از بازی گذشت خسته‌تر و پراشتباه‌تر نشان دادند و کاشیما آنتلرز نیز روی دو حمله نه چندان خطرناک به دو گل رسید تا در زمین خود برنده از میدان خارج شود. شاید بهترین کاری که پرسپولیس می‌توانست در 20 دقیقه پایانی مقابل کاشمیا انجام ندهد حملات بی‌محابا بود که اتفاقا همین مسئله هم پیش آمد. از این جهت که آنها می‌دانستند توان حمله کردن ندارند و بهتر است؛ به دو گل خورده قناعت کرده و همه چیز را به بازی برگشت و در ورزشگاه آزادی موکول کنند.

جنگ نابرابر

برانکو ایوانکوویچ برای بازی امروز مجبور است ترکیب تیمش را به خاطر محرومیت سیامک نعمتی تغییر دهد. در روز‌های اخیر مرد کروات از آدام همتی در تمرینات تیمش به جای نعمتی در بین نفرات اصلی استفاده کرد. بازیکنی که با وجود سن پایین و تجربه کمش هر موقع برای پرسپولیس به میدان رفته بازیکن کم اشتباهی نشان داده است. دست برانکو روی نیمکت ذخیره‌ها نیز بیش از هر زمان دیگری خالی است. امید عالیشاه به دلیل مصدومیت از شرایط آرمانی فاصله گرفته و این مورد را در بازی رفت فینال به خوبی نشان داد و بازی برگشت را هم از دست داده است. می‌ماند حمید طاهرخانی، احسان علوان‌زاده و جوانان دیگری که سخت بشود در چنین بازی به آنها اعتماد کرد. این در حالی است که کاشیما آنتلرز بدون محروم و مصدوم به تهران آمده و واقعا برانکو تیمش را در یک جنگ نابرابر به میدان می‌فرستد. فراموش نکنیم پرسپولیس با همین تیم و مقابل الدحیل در یک نیمه کامبک فوق‌العاده داشت و موفق شد 3 گل به این تیم پرستاره بزند.

هواداران میزبانی شایسته

یکی از مزیت‌هایی که حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا داشت، رسیدگی به ورزشگاه آزادی بود که با سخت‌گیری نمایندگان AFC در نهایت انجام شد و هزینه‌بر نیز بود. امیدواریم هر اتفاق و هر نتیجه‌ای در بازی امروز رخ داد، هواداران پرسپولیس بر اعصاب خود کنترل داشته و مراقب صندلی‌ها و دیگر وسایل باشند. مهمتر از این مسئله اینکه آنها باید بدانند شرایط این مسابقه با هر بازی دیگری متفاوت است و نمایندگان فیفا، یوفا و AFC  در ورزشگاه حضور داشته و با دقت همه چیز را زیر نظر دارند. امروز همه ما باید ثابت کنیم توان و لیاقت برگزاری هر رویداد مهم ورزشی را در کشورمان داریم و هرگز بهانه دست کسی ندهیم.

قضاوت دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان را داوران عمانی برعهده دارند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها