تقدیر انصارالله از موضع‌گیری مسکو در قبال سیاست واشنگتن در یمن

تقدیر انصارالله از موضع‌گیری مسکو در قبال سیاست واشنگتن در یمن
شنبه 19 آبان 1397 - 15:01

سخنگوی جنبش انصارالله یمن از موضع‌گیری وزارت خارجه روسیه در قبال سیاست‌های دوگانه آمریکا در یمن تقدیر کرد.

العالم _ یمن

«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت ملی و سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن، از موضع روسیه درباره برقراری صلح در یمن تقدیر کرد و در مقابل از سیاست یک بام و دو هوای واشنگتن درباره کشورش انتقاد کرد.

وی در پستی در توئیتر نوشت: ما از موضع وزارت خارجه روسیه که خواستار صلح در یمن است استقبال می‌کنیم. اما تداوم حمایت آمریکا از ادامه جنگ و محاصره و قحطی در یمن را در تناقض کلی با درخواست‌های آن برای توقف جنگ می‌بینیم.

عبدالسلام تاکید کرد که تداوم حمایت آمریکا از جنگ و قحطی یمن، ثابت می‌کند که واشنگتن حامی روند تخریب یمن و معتقد به گزینه نظامی در این کشور است.

وزارت خارجه روسیه، جمعه شب اعلام کرد که واشنگتن مستقیما از ائتلاف ضد یمن حمایت می‌کند و تمامی امور جاری حاکی از آن است که طرف آمریکایی سیاست خود در قبال یمن را تغییر نداده است. اما مسکو متقاعد شده است که درگیری‌های یمن با گزینه نظامی حل نمی‌شود.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: در روزهای اخیر، جمهوری یمن، در حال تجربه مرحله جدیدی از تشدید درگیری‌های مسلحانه خونین و ویرانگر از جانب ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان است.

در ادامه این بیانیه با اشاره به افزایش درگیری‌های مسلحانه در اطراف بندر الحدیده که در حال حاضر در کنترل انصارالله است، تاکید شد که مسکو بارها درباره پیامدهای وخیم حمله به الحدیده هشدار داده است. چنین تحولی در یمن در پی دعوت‌های اخیر دولت آمریکا از کلیه طرف‌های درگیر در یمن مبنی بر توقف اقدامات خصمانه طی مدت یک ماه با میانجیگری «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن صورت می‌گیرد.

مسکو همچنین تاکید کرد که با توجه به اینکه واشنگتن مستقیما از تشکیلات ائتلافی که در یمن در حال جنگ است، حمایت نظامی می‌کند، میزان مصداقیت اظهارات اخیر واشنگتن و دعوتش برای پایان جنگ یمن محل سوال است. تا به این لحظه که همه شواهد بیانگر آن است که طرف آمریکایی سیاست خود را در قبال یمن تغییر نداده است.

پربیننده ترین خبرها