تلاش وزارت کشور مصر برای جلوگیری از انحرافات اخلاقی

تلاش وزارت کشور مصر برای جلوگیری از انحرافات اخلاقی
شنبه 6 آبان 1391 - 18:11

وزارت كشور مصر در رويكردي اجتماعي و به منظور مقابل? با يکي از معضلات موجود در اين کشور، همزمان با عيد قربان، از آغاز مبارزه با انحرافات اخلاقي و اذيت و آزارهاي خياباني در اين کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، وزارت كشور مصر اعلام كرد: از اين پس كساني كه در خیابان ها مرتكب سوء رفتارهای اخلاقی شوند، تصوير آن ها در تلويزيون و اینترنت پخش خواهد شد تا عبرتي براي سايرين باشند.

سرلشكر "احمد حلمي" وزير كشور و فرمانده نيروي انتظامي مصر به روزنامه المدينه گفت: براي اين كار، در خيابان ها و ميادين شهرها دوربين هايي نصب شده است تا موارد آزار جنسي را رصد كند، آن گاه تصاوير فرد متعرض، علاوه بر تلويزيون ها، در پايگاه هاي اينترنتي نيز رسوا خواهد شد.

وي افزود: پليس اجتماعي نيز به عنوان شاهد عيني در اين برنامه مشاركت خواهد داشت.

شوراي ملي زنان مصر نیز اخيرا با تشكيل ستادي مردمي، به مبارزه همه جانبه با اين پديده پرداخته بود كه وزارت كشور نيز این اقدام را مورد حمایت قرار داد.

از سوی دیگر، دكتر محمد البرادعي سرپرست بنيانگذاران حزب الدستور در صفحه شخصی خود در تويتر نوشت: سوء رفتارهای خیابانی،  فقط در جوامع وحشي و فاقد تعادل اخلاقي قابل مشاهده است. وی در ادامه، برخورد مناسب قضايي با اين رفتار را خواستار شد.

در اين ميان 20 تن از فعالان اجتماعي اعلام کرده اند که با تشكيل ستادي، مبارزه با پديده رفتارهای ناشایست اخلاقی را از عيد قربان آغاز می کنند. اما در مقابل، گروه دیگری این اقدامات را بی فایده خوانده و رفتار زنان و نحوۀ لباس پوشیدن آنها را عامل اصلی این قبیل اقدامات برخی از مردان دانسته اند.

لازم به ذکر است، رفتارهای ناشایست اخلاقی و آزارهای جنسی خیابانی، از معضلات اجتماعی موجود در مصر است که دستگاه های مختلف دولتی و فعالان حقوقی و اجتماعی این کشور، بارها خواهان اقدامات گسترده و همه جانبه برای جلوگیری از آن شده اند، اما این پدیدۀ ناهنجار همچنان در برخی مناطق و شهرهای مصر مشاهده می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها