مردم عراق:

دولت به اهانت آل سعود پاسخ دهد

 دولت به اهانت آل سعود پاسخ دهد
شنبه 6 آبان 1391 - 19:20

بصره، العالم ـ نمايندگان قشرهاي مختلف مردم بصره از دولت عراق خواستند موضعي قاطع در قبال اهانت رژيم عربستان به رهبران ديني و ملي عراق اتخاذ کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محافل سیاسی و مردمی در عراق، اقدام اخیر روزنامه "عکاظ" - از رسانه های وابسته به رژیم حاکم بر عربستان- در انتشار مقاله ای توهین آمیز علیه "سید عمار حکیم" را محکوم کردند.

"شيخ احمد سليطي" معاون رئیس شورای استان بصره، در این خصوص به  خبرنگار العالم گفت: حكومت فدرال باید برای حفظ شان خود و ملتش بويژه حفظ منزلت رهبران ديني و سياسي، به اهانت دشمنان پاسخ دهد.

"داغر موسوي" مشاور رييس جمهور عراق در امور عشاير نيز در گفت گو با العالم، موضع عربستان در قبال مردم عراق را منفي توصيف كرد و گفت: اغلب كشورهاي عربي بويژه عربستان مواضعي منفي در قبال عراق دارند؛ اين كشورها در عراق سفارتخانه افتتاح نكرده اند و روابط سياسي با عراق ندارند.

شيخ"رافع شريفي" از علمای اهل تسنن بصره در گفت وگو با العالم، تعرض به مقام و جایگاه رهبران سیاسی و دینی را محکوم کرد و هدف از این اقدامات را ایجاد اختلاف فرقه ای در میان مردم عراق دانست.

شخصيت هاي سياسي و عشايري عراق نیز موضع شرم آور عربستان در قبال سید عمار حکیم را به شدت محكوم كردند و از رژيم عربستان خواستند به دليل تعرض به شخصيت رهبر ديني- ملي عراق، پوزش بطلبد.

رييس انجمن معلمان عراقي در بصره نيز به خبرنگار العالم گفت: ملت عراق هرگونه تعدي به رهبران ديني و سياسي عراق را محكوم مي كند و تجاوز به حقوق شهروند عراقي را نمی پذیرد.

گفتنی است، روزنامه سعودي "عكاظ" اخيرا در مقاله اي با هتاكي به رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق مدعي شده بود كه "عمار حكيم" در وارد كردن يك نفتكش حامل مواد منفجره و مهمات به عربستان براي استفاده در عمليات انفجاري در مناطق الاحساء و قطيف دست داشته است.

اين اتهامات موج گسترده اي از محكوميت را در عراق به راه انداخته است و عراقي ها بر بي اساس بودن اين اتهامات تاكيد كرده اند.

14:41

پربیننده ترین خبرها