قطع خطوط امدادرسانی مزدوران سعودی در ساحل غربی + ویدئو

شنبه 19 آبان 1397 - 20:54

نیروهای مشترک یمن از قطع خطوط امدادرسانی مزدوران و ائتلاف متجاوز از 4 محور در ساحل غربی خبر دادند. سازمان ملل نیز به نوبه خود از پیامدهای انسانی حملات ائتلاف سعودی به شهر الحدیده ابراز نگرانی کرد.

العالم . یمن

نیروهای مشترک یمن با پیروزی های میدانی خود و قطع خطوط امدادرسانی مزدوران در بیش از چندین محور نظامی، بار دیگر همه را بهت زده کردند. 

نیروهای یمنی توانستند خطوط امدادرسانی عناصر ائتلاف متجاوز در ساحل غربی را از چهار محور الجبلیه در شهر التحیتا، الفازه، منطقه الجاح الاسفل و شهر التحیتا را قطع کنند.

ارتش یمن در یک بیانیه نظامی تاکید کرد که عملیات اخیر به انهدام 17 زره پوش و کشته و زخمی شدن دستکم 150 نفر از ائتلاف متجاوز انجامید. محمد بخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز اظهار داشت که اوضاع در استان حدیده بسیار اطمینان بخش است و خسارتهای گسترده ای به نیروهای دشمن وارد شد و هرگونه دعوت برای توقف جنگ اگر صادقانه نباشد، به آن تکیه نخواهد شد.

در عرصه انسانی نیز شابیا مانتو سخنگوی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل گفت: حدود نیم میلیون نفر از ماه ژوئن گذشته تاکنون از خانه های خود در شهر حدیده و مناطق اطراف گریختند. ما به شدت نگران کسانی هستیم که نمی توانند از منطقه بگریزنند. تمام راه های خروج بسته شده است و عملیات نظامی مانع ارسال کمکهای انسانی می شود.

این در حالی است که برخی گزارش ها از مشارکت فرماندهان نظامی امریکا در هدایت و برنامه ریزی در جنگ فعلی در ساحل غربی خبر می دهند.

پربیننده ترین خبرها