جزئیاتی از پیروزی جدید نیروهای یمنی در ساحل غربی + ویدئو

شنبه 19 آبان 1397 - 22:34

نیروهای یمنی دو منطقه الجبلیه و تقاطع المتینه در ساحل غربی را آزاد کرده و خسارت های گسترده ای به نیروهای ائتلاف متجاوز عربستان وارد کردند.

العالم . یمن

منابع نظامی تاکید کردند که نیروهای یمنی خسارت های گسترده ای به مزدوران سعودی وارد کردند چنانکه دهها نفر از آنها کشته و زخمی شدند و این علاوه بر تخریب شماری از خودروهای زرهی آنهاست.

نیروهای یمنی همچنین دست به حمله ای ناگهانی علیه مواضع مزدوران در الجریبه در منطقه کیلو 16 زدند.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام دو عملیات تهاجمی در حیس و شرق فرودگاه الحدیده خبر داد که به کشته و زخمی شدن شماری از عناصر ائتلاف و تخریب خودروهای زرهی آنها منجر شد.

با تسلط مبارزان یمنی بر این مناطق، خط ساحلی کاملا در اختیار مبارزان قرار میگیرد و بدین ترتیب نیروهای دشمن که به برخی مناطق در ساحل غربی در حدیده نفوذ پیدا کردند، تحت محاصره قرار می گیرند.

ستاد اطلاع رسانی جنگ یمن، امروز شنبه، تصاویر و ویدئوهایی از عملیات کنترل کامل منطقه الجبلیه و تقاطع المتینه را منتشر کرد.

دوربین ستاد اطلاع رسانی جنگ یمن لحظه پیشروی مبارزان ارتش و کمیته های مردمی و اغاز عملیات تهاجمی گسترده علیه مواضع نیروهای دشمن در الجبلیه و المتینه را به ثبت رساند.

این تصاویر ورود نیروهای ارتش و کمیته های مردمی به مواضع و خاکریزهای مزدوران سعودی پس از درگیری های شدید و وارد کردن خسارات سنگین جانی و تجهیزاتی به مزدوران را نشان دادند.

به رغم آنکه ائتلاف متجاوز هزاران نفر از مزدوران داخلی و بیگانه را بکار گرفت و به رغم پشتیبانی هوایی گسترده، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند با تاکتیک های دقیق مزدوران ائتلاف را در منطقه الجبلیه و تقاطع المتینه شکست دهند و خطوط امدادرسانی آنها را به طور کامل قطع کنند.

در تصاویری که ستاد اطلاع رسانی جنگ یمن منتشر کرده، یک زره پوش اماراتی توسط مبارزان یمنی به آتش کشیده می شود. 

نیروهای یمنی درمناطق آزاد شده تجهیزات نظامی بسیاری به غنیمت گرفتند. در یک عملیات ویژه نیز سه مزدور سودانی هنگام عبور از خط ساحلی به اسارت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن درآمدند.

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن نیز روز چهارشنبه گذشته در بیانیه ای از قطع خطوط امدادرسانی ائتلاف متجاوز از 4 محور الجبلیه و الفازه و الجاح الاعلی و التحتیا خبر داد. در این عملیات دستکم 150 نفر از مزدوران سعودی کشته و زخمی شدند و 17 خودروی زرهی منهدم گشت. در این بیانیه آمده است که از زمانی که ائتلاف حملات خود را شدت بخشید، بیش از 100 نفر از مزدورانش کشته و زخمی شدند و تعداد خودروهای زرهی منهدم شده از 150 عدد فراتر رفته است

یگان موشکی یمن نیز از شلیک موشک بالستیک بدر 1 به اردوگاه ارتش عربستان در منطقه عسیر خبر داد که مستقیما به هدف اصابت کرد.

پربیننده ترین خبرها