رفتار خشن عناصر امربه معروف با حجاج

رفتار خشن عناصر امربه معروف با حجاج
يکشنبه 7 آبان 1391 - 07:24

رفتار نسبتا خشن و زورگويانه پليس ديني سعودي يا همان نيروهاي وابسته به هيأت "امر به معروف"، يکي از بزرگترين مشکلات حجاج در سرزمين عربستان است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عناصر هیأت موسوم به "امر به معروف و نهی از منکر" سعودی هنگام زیارت حجاج از مقام حضرت ابراهیم (ع) و یا دیگر اماکن مقدس برخوردی نسبتا خشن و زورگویانه با آنها دارند.

با بررسی موارد گزارش شده مشخص می شود که هدف اصلی این عناصر وهابی سعودی از درگیر شدن با حجاج و زائران خانه خدا، تحمیل عقاید خود بر مسلمانان است.

با این حال به نظر می‌رسد که این برخوردها شخصی است و با اهداف خاصی دنبال می شود، زیرا در برخی موارد پلیس عربستان مانع از تندروی های عناصر امر به معروف شده است .. به صورتیکه با تهدید حجاج برای شکایت به پلیس، مأموران امر به معروف صحنه را ترک می کنند.

علاوه بر برخورد ناشایست با زائران و حجاج، اقدامات عناصر وهابی هیأت امر به معروف سعودی در کنترل شخصی‌ترین امور زندگی مردم عربستان و حتی اهانت به شهروندان در خیابانها، فضایی بسیار بسته و افراط گرایانه را بر جامعه این کشور حاکم کرده است.

درپی تشدید نارضایتی عربستانی‌ها از اقدامات عناصر امر به معروف، مشاور دفتر پادشاهي عربستان سعودي پارسال در اظهاراتی اذعان کرده بود: عملکرد و اقدامات اعضای هیئت امر و معروف و نهي از منکر عربستان خلاف شرع و دستورات رسول اسلام (ص) و علماي اسلامي است. 

پربیننده ترین خبرها