غیبت مشکوک ولیعهد عربستان در دیدار ولیعهد ابوظبی با شاه سعودی

غیبت مشکوک ولیعهد عربستان در دیدار ولیعهد ابوظبی با شاه سعودی
يکشنبه 20 آبان 1397 - 12:25

"محمد بن زاید" ولیعهد ابوظبی که متحد راهبردی عربستان در ماجراجویی های منطقه ای این کشور محسوب می شود با سفر به ریاض "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه سعودی را در حالی ملاقات کرد که ولیعهد این کشور حضور نداشت.

العالم ـ عربستان سعودی

بنابر این گزارش، خبرگزاری دولتی عربستان (واس) که روز یکشنبه این خبر را منتشر کرد به جزییات بیشتری از این ملاقات اشاره نکرد.
در عکسی که خبرگزاری سعودی از این ملاقات منتشر کرده است "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان دیده نمی شود. درحالی که او عموما در ملاقات های رسمی پدرش حضور دارد. 
همچنین خبرگزاری واس به دیدار بن زاید با همتای سعودی خود قبل یا بعد از دیدار با ملک سلمان اشاره ای نکرده است.
برخی منابع خبری مخالفین دولت سعودی دیروز (شنبه) اعلام کردند که پادشاه سعودی به دلیل بیماری سفر به برخی استان های کشور را که در نوع خود بی سابقه بوده، ناتمام گذاشته است.
این اولین سفر محمد بن زاید به عربستان بعد از قتل "جمال خاشقچی" روزنامه نگار مخالف ولیعهد سعودی در استانبول است.
وی همزمان با قتل خاشقچی سفر خود به فرانسه و اردن را لغو کرده بود.
امارات حتی بعد از اعتراف دولت سعودی به قتل جمال خاشقچی در کنسولگری این کشور در استانبول ، از رژیم ریاض حمایت کرده است .
جمال خاشقچی روزنامه نگار ناراضی سعودی دوم اکتبر (10 مهر) بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. رژیم سعودی بعد از 18 روز سکوت و تکذیب بالاخره تحت فشارهای جامعه جهانی تایید کرد که او در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است.
ریاض در عین حال با متهم کردن شماری از نیروهای اطلاعاتی این کشور به دخالت در ترور خاشقچی تلاش کرد تا ولیعهد این کشور را از اتهام صدور دستور حذف این روزنامه نگار مخالف برهاند. 
ناظران امور منطقه با بر شمردن استدلال های متعدد، بن سلمان ولیعهد سعودی را متهم به دست داشتن در قتل خاشقچی می کنند و معتقدند که نام بردن از افراد دیگر به عنوان قربانی این جنایت، تنها با هدف مبرا کردن ولیعهد جوان از اتهام قتل است.

پربیننده ترین خبرها