دستگیری یک نویسنده سعودی به دلیل انتقاد از رابطه با رژیم صهیونیستی

دستگیری یک نویسنده سعودی به دلیل انتقاد از رابطه با رژیم صهیونیستی
يکشنبه 20 آبان 1397 - 13:54

پایگاه خبری 'عربی 21 ' اعلام کرد که 'جمیل فارسی' نویسنده مخالف رژیم سعودی به دلیل انتقاد از اقدامات این رژیم به عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی دستگیر شد.

العالم _ عربستان سعودی

صفحه توییتری 'زندانیان عقیدتی عربستان' موسوم به 'معتقلی الرای' همچنین بیان داشت: مقامات سعودی دهها روحانی، استاد دانشگاه و دانشجو را به بهانه های مختلف دستگیر و زندانی کرده است.

صفحه زندانیان عقیدتی ویدیوی مصاحبه فارسی در سپتامبر ( شهریور ) گذشته با شبکه تلویزیونی 'المجد' که در آن تاکید کرده بود، رژیم صهیونیستی دشمن مسلمانان و اشغالگر سرزمین های عربی است و امکان عادی سازی رابطه با آن وجود ندارد ، منتشر کرده است .

فارسی در این مصاحبه گفته بود که امکان هیچگونه موافقت با تفکر رژیم صهیونیستی وجود ندارد و ما اگر امکان مقابله نظامی با این رژیم اشغالگر را نداریم، پس حداقل با رابطه دیپلماتیک با آن مقابله کنیم .

وی افزود: عربستان و دیگر کشورهای عربی باید از رابطه با واشنگتن جهت اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی در خصوص مساله فلسطین استفاده کنند .

این مصاحبه پیش از این در یک برنامه تلویزیونی با حضور 'فهد السنیدی' روزنامه نگار و جمیل فارسی نویسنده و 'سعد العتیبی' استاد دانشگاه از شبکه المجد عربستان پخش شد که همگی در حال حاضر در زندان های سعودی به سر می برند. 

رژیم سعودی تاکنون دهها روحانی، استاد دانشگاه و دانشجو را به بهانه های مختلف دستگیر و زندانی کرده است. 

دادگاه رژیم سعودی فارسی را به داشتن افکار خطرناک متهم و دستگیر کرده است .

دستگاه امنیتی رژیم سعودی در 3 روز گذشته شمار زیادی از کسانی را که از 'محمد بن سلمان' انتقاد کرده اند را بازداشت نموده است.

منابع حقوقی و سیاسی عربستان می گویند که تعداد بازداشت ها تاکنون به 150 نفر رسیده ، اما پیش بینی می شود، تعداد افراد زندانی در روزهای آینده افزایش یابد.

بن سلمان ولیعهد جوان سعودی به رغم مخالفت ها و چالش های زیادی که با آن روبرو است، اصرار به تغییر سیاسی و اقتصادی مهم در عربستان دارد و در این مسیر هیچ نظری را قبول ندارد و هر گونه انتقاد و اظهار نظر مخالف را سرکوب می کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها