گسترش اسلام هراسی در فرانسه

گسترش اسلام هراسی در فرانسه
يکشنبه 7 آبان 1391 - 08:33

جديدترين نظرسنجي در فرانسه بيانگر تشديد اقدامات در اين کشور جهت گسترش اسلام هراسي بين مردم و تحريک افکار عمومي عليه مسلمانان است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مؤسسه "ایفوب"  تأکید کرد که 60 درصد از فرانسوی های شرکت کننده در نظرسنجی جدید این مؤسسه، معتقدند که اسلام در فرانسه بسیار تأثیر گذار بوده و در حال گسترش است.

این مؤسسه همچنین مدعی شد که 43 درصد از پرسش شوندگان، مسلمانان در این کشور را تهدیدی برای هویت ملی خود می دانند و فقط 17 درصد معتقدند که مسلمانان جامعه  فرانسه را پربارتر می کنند. 40 درصد نیز گفته اند که اهمیتی به وجود اسلام در کشورشان نمی دهند.

در سالهای اخیر اسلام هراسی و تحریک مردم برای بیزاری از مسلمانان حتی در سطوح عالی سیاستمداران فرانسوی نیز مشاهده شده، به صورتی که مطرح کردن مخالفت با نقاب و پوشش اسلامی، تولید غذاهای حلال، و افزایش مهاجران مسلمان به ویژه از کشورهای شمال آفریقا، از مهمترین موضوعات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اخیر فرانسه بود.

"محمد موسی" رئیس شورای اسلامی فرانسه در واکنش به این نظرسنجی گفت، اسلام هراسی و تحریک افکار عمومی مردم فرانسه ضد مسلمانان، ابزاری سیاسی است که به هدف جلوگیری از افزایش روز افزون مسلمانان در این کشور صورت می گیرد.

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها