ماجرای وحشت وزیر فراری یمنی درکنفرانس مطبوعاتی ریاض

ماجرای وحشت وزیر فراری یمنی درکنفرانس مطبوعاتی ریاض
يکشنبه 20 آبان 1397 - 15:01

خبرنگاری در نشست خبری "عبدالسلام جابر" وزیر اطلاع رسانی سابق دولت نجات ملی یمن که به عربستان سعودی فرار کرده است، با پرتاب لنگه کفش پذیرایی کرد.

العالم ـ یمن

در این نشست که در سفارت یمن در ریاض برگزار شد یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه به سمت وزیر سابق یمنی کفش پرتاب کرد.
این وزیر فراری در کنفرانس مطبوعاتی در ریاض با موضوع جنبش انصارالله یمن در حال مذمت رسانه های این جنبش بود که به سمت وی کفش پرتاب شد.
عبدالسلام جابر که به شدت وحشت کرده بود با وجود اصرار برخی از همراهان از ادامه کنفرانس خبری منصرف شد و این نشست به هم خورد.
به گزارش ایرنا، عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
تجاوز سعودی ها به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.
کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد پیش تر اعلام کرده بود که حدود نیم میلیون یمنی از ژوئن (خرداد/تیر) سال جاری تاکنون مجبور شدند که خانه و کاشانه خود را در الحدیده رها کنند.
پیش تر «مارک لوکوک» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل نسبت به همه گیر شدن گرسنگی در یمن هشدار داده بود.

پربیننده ترین خبرها