استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره، تشریح کرد

دلیل مخالفت کامرون با حمله به ايران

دلیل مخالفت کامرون با حمله به ايران
يکشنبه 7 آبان 1391 - 09:05

العالم، قاهره - استاد علوم سياسي دانشگاه قاهره، با اشاره به مخالفت ديويد کامرون نخست وزير انگليس با استفاده آمريکا از پايگاه هاي نظامي اين کشور عليه ايران، تأکيد کرد که دولت انگليس نمي خواهد پس از افغانستان و عراق گرفتار جنگ ديگري شود.

"بدر الشافعي" روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه العالم گفت: انگلیس نمی خواهد پس از جنگ هاي عراق و افغانستان خود را گرفتار جنگي ديگر كند، از این رو کامرون نخست وزیر انگلیس می خواهد به افكار عمومي در خصوص استقلال سياست خارجي خود اطمينان دهد.

الشافعی افزود: باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا مخالف حمله نظامي به ايران است و ميت رامني رقيب جمهوری خواهش با سوء استفاده از این مخالفت، وی را به حمایت نکردن از رژیم صهیونیستی و تلاش برای مذاكره با ايران متهم مي كند .

این کارشناس مصری ادامه داد: انگليس مانند دیگر كشورهاي اروپایي دچار بحران اقتصادي است و نخست وزير مي خواهد براي آرام كردن افكار عمومي بگوید كه در حمله احتمالي به ايران مشاركت نخواهد كرد.

الشافعی با تاکید بر مخالفت بین المللی با ماجراجویی نظامی علیه ایران، گفت: اوباما در تبليغات انتخاباتي خود اعلام مي كند كه از رژیم صهیونیستی در مقابل تهديدات حمايت خواهد كرد، اما با درخواست بنيامين نتانياهو نخست وزير رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران مخالفت می کند .

وی با اشاره به نگرانی های غرب از واکنش ایران به هرگونه تجاوز نظامی، خاطرنشان کرد: آمريكا دچار بحران و گرفتار پيامدهاي دخالت در افغانستان و عراق است و نمی تواند علیه  ایران وارد جنگ شود؛ و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی نیز مانند آمريكا از واكنش ايران مي ترسد .

27-19:41



پربیننده ترین خبرها