افزایش تلفات حریق کالیفرنیا به 31 نفر

افزایش تلفات حریق کالیفرنیا به 31 نفر
دوشنبه 21 آبان 1397 - 07:39

شمار اجساد پیداشده در جریان حریق کالیفرنیا به دست‌کم 31 نفر رسیده و این رخداد را به مرگبارترین آتش‌سوزی جنگل در این ایالت تبدیل کرده است.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، این آتش‌سوزی از روز پنج‌شنبه هفته گذشته در مناطق شمالی ایالت کالیفرنیا آغاز شد. اما بادهای شدید آتش‌سوزی را گسترش دادند و به دیگر شهرها و شهرستان‌های ایالت کشاندند. هم‌اکنون هر دو سوی ایالت درگیر آتش‌سوزی‌ست.

امدادگران و آتش‌نشانان بادها را «شیطانی» توصیف کرده‌اند و می‌گویند روز یک‌شنبه به سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت رسیده‌اند.

کلانتری شمال کالیفرنیا بامداد دوشنبه (به وقت تهران) اعلام کرد شـش پیکر تازه پیدا شده و شمار قربانیان به 31 نفر رسیده‌است. مقام‌های دولتی می‌گویند دست‌کم ۲۲۸ نفر همچنان ناپدید هستند. آمار تازه به‌طور مشخصی بر شمار مفقودین این حادثه نیز افزوده‌است.

روز گذشته اعلام شده بود حریق بیش از ۶۷۰۰ خانه و بنا را نابود کرده‌است. اما آتش‌سوزی در مناطق دیگر، از جمله در جنوب ایالت نیز گزارش شده‌است. در غرب لس‌آنجلس نیز دست‌کم ۱۷۷ بنا و ساختمان در آتش سوخته‌اند ولی مقام‌ها گفته‌اند روز دوشنبه ارزیابی بهتری انجام خواهند داد و انتظار می‌رود خسارت‌های مالی بیش از آمار فعلی باشد.

جری براون فرماندار کالیفرنیا روز یک‌شنبه گفت «وقت آن است که دست به‌ دست هم دهیم». فرماندار براون گفته است در ۱۰ و ۲۰ سال آینده، این «روند غیرمعمول تازه» بدتر و بدتر خواهد شد و زندگی را در این ایالت زیر و رو خواهد کرد.

در جریان دو حریق مرگبار پیشین در ایالت کالیفرنیا، در سال ۱۹۹۱ در اوکلند و در سال ۱۹۳۳ در پارک گریفیث، دست‌کم ۲۵ نفر و ۲۹ نفر جان خود را از دست دادند. در حریق اوکلند بیش از سه هزار خانه و بنای مسکونی نیز در آتش سوخت. تا کنون آتش‌سوزی گریفیث یکی از مرگبارترین سوانح از این دست در تاریخ ایالات متحده به‌شمار می‌رفت.

پربیننده ترین خبرها