یوتلست درباره حذف ایران از هاتبرد سکوت کرد

یوتلست درباره حذف ایران از هاتبرد سکوت کرد
يکشنبه 7 آبان 1391 - 16:18

پاريس / العالم- شرکت "يوتلست" از اعلام دليل حذف مجموعه شبکه‌هاي جمهوري اسلامي ايران از ماهواره "هاتبرد"، خودداري کرد.

پس از گذشت بیش از یک هفته از اقدام شرکت فرانسوی یوتلست در حذف شبکه های ایران از ماهواره هاتبرد، مسئولان این شرکت همچنان از گفتن دلیل این اقدام خود امتناع می کنند.

با تماسهای پیگیر خبرنگار شبکه العالم در پاریس، طی هفته گذشته جهت ارتباط با مسئولان شرکت یوتلست و اطلاع از دلیل حذف شبکه‌های ایران و از جمله آنها شبکه‌های "العالم" و "پرس. تی. وی" از هاتبرد؛ سرانجام مسئول بخش اطلاع رسانی یوتلست پس از آنکه بارها در دادن پاسخ از خود تردید به خرج داد؛ تأکید کرد که این شرکت از هرگونه اظهار نظر در این خصوص خودداری می کند.

این در حالی است که یکی از مسئولان این شرکت پس از حذف شبکه های ایران از هاتبرد مدعی شد که این تصمیم طبق درخواست اتحادیه اروپا اتخاذ شده؛ موضوعی که طی مدت کوتاهی به دلیل گستردگی حجم این رسوایی، از سوی سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا رد شد.

اقدام شرکت یوتلست که در نوع خود، رسوایی بزرگی برای غرب و اروپا بعنوان مدعیان حمایت از آزادی بیان و رسانه به شمار می آید؛ با اعتراض‌های و واکنش‌های گسترده‌ای در جهان مواجه شد.

"محمد حافظ یعقوب" مسئول پژوهشها در کمیته عربی حقوق بشر و مشاور سابق یونسکو، به خبرنگار العالم در پاریس گفت: این اقدام اروپا، نقض حقوق بشر در زمینه دستیابی آزاد به اطلاعات به شمار می اید.

سازمان خبرنگاران بدون مرز نیز که خود را از مدافعان آزادی رسانه و اطلاعات می داند؛ سیاست شرکت یوتلست را در پیش گرفته و از واکنش نشان دادن به این موضوع خودداری کرد.

"لوسی موریو" از مسئولان سازمان خبرنگاران بدون مرز، از پاسخ گفتن به سئوال خبرنگار العالم دراین خصوص خودداری کرد.

موضوعی که این سئوال را پیش می کشد که دلیل تناقض ها و واکنش بسیار سریع این سازمان به اوضاع سوریه و سکوت در خصوص نقض حقوق رسانه هایی که وابسته به غرب نیستند؛ چیست.

"ریچر لابیویار" کارشناس و نویسنده فرانسوی به خبرنگار العالم گفت: اتخاذ معیارهای دوگانه در غرب بسیار عادی شده است؛ به صورتی که ما روزانه شاهد توهین رسانه های غربی و فرانسوی به ایران هستیم؛ زیرا جمهوری اسلامی ایران با تحمیل یک رژیم آمریکایی – صهیونیستی به خاورمیانه که از سوی یک کشور وهابی حمایت می شود، مخالف است.

 

MKH-28-12:45



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها