شکست اروپا در مقابله با قاچاق انسان

شکست اروپا در مقابله با قاچاق انسان
يکشنبه 7 آبان 1391 - 17:13

العام، بروکسل - ناکامي اتحاديه اروپا در مقابله با قاچاق انسان باعث انتقادات گسترده سازمان هاي بشردوستانه شده است.

خبرنگار شبکه العالم از بروکسل گزارش داد، آژانس همکاری قضايي اتحاديه اروپا در گزارشی اعلام کرد كه فعالیت شبکه‌های مافیایی قاچاق مهاجران كشورهاي درحال توسعه به اروپا در سه سال اخير را به اطلاع کشورهاي عضو رسانده است.

بر اساس این گزارش، آژانس همكاري قضایی اتحاديه اروپا اين مساله را درشرايطي اعلام کرد كه انتقادات سازمان هاي مدافع حقوق بشر از اتحاديه اروپا به علت شکست در مبارزه با تجارت انسان كه در فهرست جنايت هاي سازماندهي شده قرار دارد، افزايش يافته و تلاش هاي نامنسجم اتحاديه اروپا به هيچ نتيجه مشخصی نرسیده است.

اقدامات اتحادیه اروپا برای مقابله با قاچاق انسان تنها به کشف 29 مورد قاچاق در 3 سال گذشته منجر شده؛ این در حالیست که مرزهای اروپا بیش از نیمی از یک میلیون قربانی قاچاق انسان را در خود جاداده است .

به اعتقاد كارشناسان، طرح های اتحادیه اروپا برای مقابله با قاچاق انسان کاربردی نداشته است، و شبكه هاي قاچاق در اروپا به ابداع روش هاي نوين براي جعل اسناد براي قاچاقي امن اقدام كنند.

" جان عبود" مشاور حقوق بين الملل در امور مهاجران" در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: شبكه قاچاق وارد نظام كشورهاي اروپايي شده و به يك قدرت مافيايي بسيار خطرناك تبديل شده است.

" ويللي فوتر " رئيس سازمان حقوق بشر بدون مرز در مصاحبه با خبرنگار شبكه العالم اظهار داشت: اتحاديه اروپا بايد برای كاهش پديده قاچاق انسان به اروپا و جلوگيري از قرباني شدن مهاجران اجازه ندهد كه جيب هاي صاحبان مافياي اين تجارت غيرقانوني پر از پول شود.

با وجود نبود راهکاری موثر براي مقابله با قاچاق انسان، كميسيارياي اروپا بايد تا سال 2016 منتظر نتايج طرح خود در زمينه مبارزه با تجارت انسان است.

 

 28 - 11:11

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها