مشارکت فرانسه در سرکوب‌های بحرین و عربستان

مشارکت فرانسه در سرکوب‌های بحرین و عربستان
يکشنبه 7 آبان 1391 - 18:42

نيروهاي مأمور سرکوب انقلابيون در بحرين و عربستان توسط فرانسه آموزش مي بينند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرانسه گردان "فهود نايف"، نيروي ضربتي وزارت كشور عربستان، را آموزش مي دهد. اين گردان دهها زندان و شكنجه گاه را اداره مي كند و بطور مستقيم از وزير كشور عربستان دستور مي گيرد.

به نوشته المنار، عربستان در اشغال بحرين از اين گردان استفاده كرد كه " نامش براي شهروندان عربستان سعودي و كشورهاي عربي خليج فارس کاملا شناخته شده است".

 اين گردان هم اكنون با همكاري نيروهاي موسوم به "سپر الجزيرة" مامور سركوب انقلاب بحرين و نيز ساکنان منطقه القطيف عربستان است.

به گزارش المنار يگان هايي از فرانسه اين گردان خشن و سركوبگر را آموزش مي دهند.

هفته گذشته تمرين هاي مشترك فرانسه و عربستان با نام "پلنگ 2" با مشاركت يگان هايي از گردان " فهود نايف" و برخي يگان هاي ويژه سعودي ديگر و يگان هايي از نيروي هوايي فرانسه برگزار شد.

رزمايش "پلنگ 1"سال گذشته در شهر تبوك عربستان برگزار شده بود. مربيان فرانسوي قرار است در عالي ترين سطح در آينده نزديك براي پيگيري آموزش ها به نيروهاي ويژه سعودي بپيوندند.

فرانسه به دنبال آن است كه وارد بازار سلاح عربستان و ديگر كشورهاي عربي خليج فارس شود. اين بازار در انحصار شركت هاي آمريكايي و انگليسي است و فرانسه براي ورود به اين عرصه، با وتوي آمريكا مواجه است.             

 

 



پربیننده ترین خبرها