شمار تلفات ناآرامي ها در غرب ميانمار به 213 تن رسيد

شمار تلفات ناآرامي ها در غرب ميانمار به 213 تن رسيد
دوشنبه 8 آبان 1391 - 04:42

رسانه رسمي ميانمار روز دوشنبه اعلام كرد كه شمار تلفات ناآرامي هاي جديد در ايالت راخين در غرب اين كشور از 6 آبان (27 اكتبر) تاكنون به 213 تن از جمله كشته شدن 84 نفر و نيز زخمي شدن 129 تن ديگر رسيد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، در ناآرامي هاي جديد در ميانمار، 2 هزار و 950 خانه، 14 مركز ديني و هشت آسياب بر اثر آتش سوزي تخريب شد.

منابع محلي اعلام كردند اين ناآرامي ها كه از مينبيا گسترش يافت، به آواره شدن بيش از 20 هزار نفر منجر شده است.
اين در حالي است كه برخي خبرها حاكي است كه تا روز جمعه (5آبان) شمار كشته شدگان مسلمانان روهينگيا به دست بودائيان افراطي در موج جديد ناآرامي‌هاي فرقه‌اي در ايالت راخين در غرب ميانمار به بيش از يكصد تن رسيده است.
تنش در سراسر ايالت راخين افزايش يافته و مسلمانان مجبور شده‌اند تا به اردوگاه هاي اضطراري واقع در شهر سيتوه مركز اين ايالت متواري شوند. 
به دنبال ادامه ناآرامي ها، سازمان ملل به اخيرا هشدار داد اگر ناآرامي هاي اجتماعي متوقف نشود، اصلاحاتي كه از سوي دولت اجرا مي‌شود، احتمالا به خطر مي‌افتد.
برخي گزارش ها حكايت از آن دارد كه نيروهاي ارتش ميانمار بنزين در اختيار بودائيان قرار مي‌دهند تا خانه هاي روستاييان مسلمان را به آتش كشيده و آنها را مجبور به ترك خانه هاي خود كنند. 
دولت ميانمار كه از اكثريت بودائيان تشكيل شده است، مسلمانان روهينگيا را به رسميت نشناخته و آنها را در زمره مهاجران غيرقانوني قرار داده است. اين در حالي است كه گفته مي‌شود مسلمانان روهينگيا اجدادي ايراني، تركي، بنگالي و پشتون دارند كه در قرن هشتم به ميانمار مهاجرت كرده‌اند.


دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها