بیانیه فرماندهی ارتش سوریه:

گروه‌های مسلح آتش‌بس را نقض کردند

  گروه‌های مسلح آتش‌بس را نقض کردند
دوشنبه 8 آبان 1391 - 06:05

فرماندهي کل ارتش و نيروهاي مسلح سوريه اعلام کرد: گروه‌هاي تروريستي مسلح براي سومين روز متوالي به نقض آتش‌بس ادامه دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد: گروه‌های تروریستی شنبه شب در ریف دمشق به مراکز ایست بازرسی نیروهای امنیتی در منطقه القلمون، عرطوز، حرستا، زملکا تیراندازی کردند.

همچنین یک گروه تروریستی دیروز در منطقه «مساکن برزه» در شمال دمشق بمبی را منفجر کرد و اعضای یک گروه تروریستی دیگر سرهنگ دوم احمد علی عدیبی را ترور کردند.

گروه‌های تروریستی همچنین به مراکز ایست بازرسی نیروهای امنیتی در منطقه الجبه حمله و دو گلوله خمپاره به طرف آنها شلیک کردند.

علاوه بر این اعضای یک گروه تروریستی مسلح صبح دیروز (یکشنبه) تلاش کردند از لبنان به خاک سوریه نفوذ کنند و به نیروهای مرزی حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری سانا، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح اعلام کرد: گروه‌های تروریستی مسلح شنبه شب مراکز ایست بازرسی نیروهای امنیتی را در شهر تلکلخ در حمص هدف قرار دادند و به مراکز ایست بازرسی در منطقه الغاب و البارودیه در حماه نیز تیراندازی کردند.

گروه‌های تروریستی در استان حلب نیز به چند ایستگاه بازرسی حمله کردند. همچنین در ادلب نیز نیروهای امنیتی سوریه هدف حمله گروههای تروریستی مسلح قرار گرفتند. اعضای یک گروه ترویستی نیز خط لوله انتقال نفت در منطقه البوکمال را منفجر کردند.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح تاکید کرد: اصرار گروه‌های تروریستی مسلح به نقض آشکار آتش بس تنها دلیل قاطعی است بر اینکه این گروه‌ها به طرح تجزیه سوریه و نابودی آن ادامه می‌دهند. این مسئله ایجاب می‌کند که مقابله با این گروههای تروریستی و پیگرد اعضای آن برای ریشه کن کردن آن‌ها و رهایی میهن از شر آن‌ها، ادامه یابد.

 آتش‌بس چهار روزه كه اخضر ابراهيمي فرستاده سازمان ملل متحد در امور سوريه به مناسبت تعطيلات عيد قربان آن را پيشنهاد داده بود، از روز جمعه آغاز شد.


ارتش سوريه اعلام كرد به تعهدات خود پايبند بوده اما به حملات شورشيان كه ناقض آتش‌بس بوده‌اند پاسخ داده‌ است. ارتش پيش از اين هشدار داده بود كه اگر گروه‌هاي مسلح حمله كرده و يا در صدد استحكام برآمده و يا بخواهند از خارج وارد شوند واكنش نشان خواهد داد.


سوريه از اواسط ماه مارس شاهد درگيري‌هايي بوده است كه طي آن بسيار از مردم از جمله شمار زيادي از نيروهاي امنيتي كشته شده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها