یک خبر چند خط تحلیل؛

فاتحه توافقنامه سوچی از سوی تروریست ها خوانده شده است

فاتحه توافقنامه سوچی از سوی تروریست ها خوانده شده است
دوشنبه 21 آبان 1397 - 20:51

العالم _ سوریه

خبر:

  • باگذشت نزدیک به 40 روز از عملیاتی شدن توافق سوچی روسیه، به نظر می رسد این توافقنامه آن چنانکه انتظار می رفت پیشرفت نکرده است. چند روز پیش النصره به منطقه ترابیع در ریف حما حمله ور شد و همچنین سران برخی از گروه های مسلح در سوریه دعوت به کسب آمادگی جهت شرکت در جنگی جدید کرده اند.


تحلیل:

  • طبق توافقنامه سوچی بایستی همه گروه های تروریستی در سوریه اولا تاکنون سلاح های سنگین خود را زمین گذاشته باشند و ثانیا در منطقه حایل 15کیلومتری تعریف شده در ادلب مستقر شده باشند اما این مساله نه تنها محقق نشده بلکه به نظر می رسد مشمول وقت کشی از سوی تروریست ها شده است. همه این مسائل در کنار نشست بی نتیجه 4 کشور در ترکیه سرنوشت توافق سوچی را با اما و اگرهای جدی مواجه کرده است.
     
  • در نگاه برخی تحلیلگران در شرایط جدید توجه ترکیه معطوف به شرق فرات و نبرد با کُردها شده است و بنابراین دیدگاه مساله ادلب به عنوان مقوله ای کم خطرتر و در عین حال قابل حل تر در سیاست های ترکیه جایگزین دغدغه های پیشین این کشور شده است.
     
  • حمله النصره به ترابیع و درعین حال دعوت به آمادگی تروریست ها برای جنگی جدید، اوضاع فراروی ادلب را بیش از پیش مبهم نشان می دهد و به همین خاطر دور از ذهن نیست که مجددا پروژه پاکسازی ادلب از وجود تروریست ها در دستور کار قرار گیرد.

پربیننده ترین خبرها