انتقاد جناح صدر ازسهل انگاريهاي امنيتي درعراق

انتقاد جناح صدر ازسهل انگاريهاي امنيتي درعراق
دوشنبه 8 آبان 1391 - 07:25

بغداد(العالم)- سياستمدار عراقي از مقامات كشورش براي تكرار اشتباهات پي درپي امنيتي از جمله انفجارهاي عيد قربان كه به قرباني شدن مردم در اين انفجارهاي تروريستي منجر مي شود، انتقاد كرد.

"مازن الساعدي"  يكي از رهبران جناح صدر روز دوشنبه درگفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: كساني كه پشت پرده اين حوادث هستند، افرادي شناخته شده اند كه بايد براي مقابله با آنها با يكديگر متحد شد. 

گفتني است كه در تازه ترين انفجار تروريستي در شهر كاظمين در شمال بغداد پايتخت عراق 13 نفر كشته و 28 نفر مجروح شدند.
وي تصريح كرد: انفجارهاي تروريستي شيرني شادي عيد را دركام مردم تلخ كرد، اين فجايع همواره هر روز در عراق تكرار مي شود؛ اما تاكنون نيروهاي امنيتي راهكارهاي مفيدي براي مقابله با آن ارائه نداده اند.
عضو ارشد جناح صدر افزود: افرادي كه در اين انفجارها دست دارند براي مردم عراق و دولت شناخته شده اند به طوري كه برخي از آنها درپارلمان بوده و لباس دين بر تن دارند و برخي ديگر نيز با پوشش هاي ديگر در جامعه حضور دارند و اكنون نيز در سوريه فعال و در آنجا نيز شناخته شده اند.
الساعدي گفت: نيروهاي امنيتي همچنان از دستگاه هاي غير قابل مصرف براي كشف مواد منفجره استفاده مي كنند كه شركت انگليسي صادركننده آن نامناسب تشخيص داده و در دادگاه نيز محكوم شده است. 
وي اظهار داشت: بعثي ها به نهادهاي امنيتي نفوذ كرده اند و روزانه نيز تصميماتي مبني بر به كارگيري افسران سابق اتخاذ مي شود. 
الساعدي گفت: مقامات عراقي جنايتكاران سعودي را تحويل مي گيرند يا آنها را با زندانيان عراقي موجود در زندانهاي عربستان مبادله مي كنند تا بعدها به گروه تروريستي عراق ملحق شوند.
وي افزود: تاكنون هيچ يك از نيروهاي امنيتي كه در نهادها مشغول به كارند و دستي درسياست و اقدامات تروريستي دارند، حذف نشده اند و اين امر بيانگر جهت گيري تروريست ها در زمينه هدف قرار دادن مردم و مسوولان عراق است و بايد براي مقابله آنها متحد شد.
MKH-28-18:42

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها