اهداف آل سعود از ناامني هاي تروريستي درعراق

اهداف آل سعود از ناامني هاي تروريستي درعراق
دوشنبه 8 آبان 1391 - 07:46

مدير مسئول روزنامه السياسه عراق، عربستان سعودي را متهم كرد كه از ترس رسيدن بهار عربي به رياض، عراق را هدف حملات تروريستي قرار مي دهد.

عادل المانع دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم با اشاره به اين كه هدف اول و آخر رياض از اين اقدامات ضربه زدن به عراق است، گفت: در صورتي كه در فضاي بهار عربي موج تغيير عربستان را فرا گيرد و صدور نفت اين كشور متوقف شود، بي شك عراق جايگزين صدور ده ميليون بشكه نفت اين كشور در روز خواهد بود لذا به همين دليل عربستان همواره عراق را هدف ناامني هاي تروريستي قرار مي دهد تا از اين امر جلوگيري كند. 

المانع افزود: انفجارهايي كه از سال 2004  در عراق آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد، اهداف سياسي داخلي و خارجي دارد و اين انفجارها و كشتارها با اختلاف و بحران سياسي در كشور ارتباط مستقيم دارد و اين اختلافات اوضاع سياسي را بحراني مي كند.  
وي با اشاره به اين كه دستهاي خارجي در برهم زدن اوضاع عراق نقش دارد، افزود: عربستان در اين زمينه دخالت دارد و برخي از گروه هاي سياسي عراق نيز برنامه هاي خارجي را در كشور اجرا مي كنند. 
مدير مسئول روزنامه السياسه عراق تصريح كرد: قطر و تركيه به رهبري عربستان با انتقال افراد مسلح به سوريه سعي داشتند اوضاع اين كشور را اينگونه به جهان ترسيم كنند كه وضعيت سوريه مشابه بهار عربي است اما بعد از اين كه به طور كامل در اين زمينه شكست خوردند، اكنون قصد دارند اين اقدام را در عراق انجام دهند تا توازن را به برنامه ها و طرح خود در سوريه بازگردانند. 
28/س17:52

پربیننده ترین خبرها