فروپاشی اقتصادی رژیم صهیونیستی در صورت حمله به ایران

فروپاشی اقتصادی رژیم صهیونیستی در صورت حمله به ایران
دوشنبه 8 آبان 1391 - 08:03

کارشناس اقتصادي صهيونيست، در بررسي تبعات اقدام نظامي احتمالي اسرائيل عليه ايران تاکيد کرد که فروپاشي اقتصاد اين رژيم در صورت وقوع چنين حمله اي حتمي است.

به گزارش شبکه خبری العالم، "امیر ایال" کارشناس اقتصادی اسرائیل در این خصوص گفت: در صورت عملی شدن اقدام بنیامین نتانیاهو  نخست وزیر اسراییل برای حمله به ایران قیمت هر بشکه نفت چند برابر قیمت فعلی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: قیمت هر انس طلا در جهان نیز تحت تاثیر این رویداد قرار می گیرد و شاخص بورسهای جهان سیر نزولی پیدا می کندو این به معنی بحرانی تر شدن شرایط اقتصادی جهان و در پی آن   اسرائیل است.

"هشام جابر" کارشناس مسائل راهبردی و نظامی در بررسی این گزارش در گفتگو با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه" "(از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: اظهارات نتانیاهو برای اقدام نظامی علیه ایران پوچ و بی اساسی است و تنها در راستای جنگ روانی علیه ایران قابل توجیه است.

وی افزود: نتانیاهو با اظهاراتی از قبیل  اقدام نظامی علیه ایران و رهایی اسرائیل از خطرات تهدید کننده آن در آستانه انتخابات کنست (پارلمان) این رژیم به دنبال پیشی گرفتن از رقبای انتخاباتی خود است زیرا وی از مخالفت قاطع واشنگتن با اقدام نظامی علیه ایران اطمینان کامل دارد.

جابر گفت: نتانیاهو با پیش بینی پاسخ شدید ایران به هر گونه اقدام تجاوزگرانه، از عملی کردن ادعاهای خود در زمینه حمله به ایران خودداری می کند.

وی افزود: در صورت حمله اسرائیل به ایران متحدان تهران نیز در منطقه از جمله حزب الله وارد عمل می شوند لذا اسرائیلیها در بررسی و مطالعه قدرت بازدارندگی ایران دهها هزار موشک حزب الله را در نیز در چارچوب مطالعات خود قرار می دهند.

این کارشناس مسائل راهبردی و نظامی گفت: عملیات موفقیت آمیز پهباد حزب الله به نام "ایوب" که طی آن هواپیمای بدون سرنشین ساخت ایران کیلومترها حریم هوایی فسطین اشغالی را درنوردید، چالش جدیدی پیش روی اسرائیلیها قرار داد.

وی افزود: حزب الله لبنان با در اختیار داشتن بانک وسیعی از هدفهای اسرائیلی قادر است هواپیمای بدون سرنشین ایوب را برای انهدام مراکز راهبردی اسرائیلی بکار گیرد.     

پربیننده ترین خبرها