كشتار بي سابقه مسلمانان ميانمار در سايه سكوت جهاني

كشتار بي سابقه مسلمانان ميانمار در سايه سكوت جهاني
دوشنبه 8 آبان 1391 - 09:48

لندن (العالم) ـ استاد بنگلادشي دانشگاه "الامه" در لندن با اشاره به اين كه در سه روز گذشته 250 مسلمان در ميانمار كشته شده اند، تأكيد كرد: مسلمانان ميانمار با كشتار بي سابقه اي مواجه هستند و ضروري است جامعه جهاني و كشورهاي اسلامي دولت ميانمار را براي توقف اين جنايت بزرگ تحت فشار قرار دهند.

محمد عبدالسلام آزادي دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با تأكيد بر اين كه ميانمار شاهد كشتار و فاجعه بزرگ انساني است از موضع دولت بنگلادش مبني بر مخالفت با پذيرش آوارگان مسلمان ميانمار به شدت انتقاد كرد.

اين استاد بنگلادشي افزود: در حال حاضر يك ميليون و پانصد هزار ميانماري با فرار از اين كشور در بنگلادش حضور دارند و اين در حالي است كه در تنها سه روز گذشته 250 نفر در حملات بودايي هاي افراطي به مسلمانان ميانماري (روهينگيا) كشته شده اند.
استاد دانشگاه "الامه" انگليس خاطرنشان كرد: اين اخبار از طريق رسانه ها منتشر نشده است و متأسفانه ما شاهد بايكوت رسانه اي كشتار مسلمانان در آن كشور هستيم و اين امر يك مصيبت بزرگ براي مسلمانان به شمار مي آيد.
وي بر ضرورت دخالت جامعه جهاني به ويژه كشورهاي اسلامي براي تحت فشار قرار دادن دولت ميانمار با هدف توقف كشتار مسلمانان تأكيد كرد و گفت: همه مسلمانان بايد در راستاي پايان دادن به اين فاجعه هولناك تلاش كنند.
ياد آور مي شود كه بودائيان افراطي در موج جديد ناآرامي‌هاي فرقه‌اي در ايالت راخين در غرب ميانمار دوباره دست به فاجعه و كشتار مسلمانان روهينگيا زده اند.
تنش در سراسر ايالت راخين افزايش يافته و مسلمانان مجبور شده‌اند تا به اردوگاه هاي اضطراري واقع در شهر سيتوه مركز اين ايالت متواري شوند. 
به دنبال ادامه ناآرامي ها، سازمان ملل به اخيرا هشدار داد اگر ناآرامي هاي اجتماعي متوقف نشود، اصلاحاتي كه از سوي دولت اجرا مي‌شود، احتمالا به خطر مي‌افتد.
برخي گزارش ها حكايت از آن دارد كه نيروهاي ارتش ميانمار بنزين در اختيار بودائيان قرار مي‌دهند تا خانه هاي روستاييان مسلمان را به آتش كشيده و آنها را مجبور به ترك خانه هاي خود كنند. 
دولت ميانمار كه از اكثريت بودائيان تشكيل شده است، مسلمانان روهينگيا را به رسميت نشناخته و آنها را در زمره مهاجران غيرقانوني قرار داده است. اين در حالي است كه گفته مي‌شود مسلمانان روهينگيا اجدادي ايراني، تركي، بنگالي و پشتون دارند كه در قرن هشتم به ميانمار مهاجرت كرده‌اند.
MKH-28-18:16

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها