تشدید تنش لفظی میان روسای جمهور آمریکا و فرانسه/ ترامپ: ماکرون با مشکل میزان پایین محبوبیت مواجه است

تشدید تنش لفظی میان روسای جمهور آمریکا و فرانسه/ ترامپ: ماکرون با مشکل میزان پایین محبوبیت مواجه است
سه شنبه 22 آبان 1397 - 17:30

رئیس جمهور آمریکا با حمله لفظی دوباره به ماکرون تاکید کرد که وی با میزان پایینی از محبوبیت مواجه است.

العالم -آمریکا

دونالد ترامپ که از زمان شروع سفرش به پاریس حملات تندی را علیه مواضع فرانسه و رئیس جمهور این کشور اتخاذ کرده است در اظهار نظری جدید گفت: مشکل این است که امانوئل ماکرون با میزان پایین محبوبیت 26 درصدی و همچنین نرخ بیکاری 10 درصدی مواجه است. او تلاش می‌کند موضوع را عوض کند. هیچ کشوری بیشتر از فرانسه ملی‌گرا نیست، با مردمی سرافراز و با شرافت. پس فرانسه را دوباره بزرگ کن..

این بخش از اظهارات ترامپ اشاره به شعار وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 است که گفته بود باید دوباره آمریکا را بزرگ و فوق العاده کنیم.

 رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پیش نیز بار دیگر در انتقادی تند، از ایده همتای فرانسوی خود در خصوص ایجاد یک ارتش مشترک و واقعی اروپایی  به شدت انتقاد کرده است. 

ترامپ در توئیتر نوشت: «امانوئل ماکرون پیشنهاد ایجاد ارتش خاص، برای اروپا به منظور حفاظت در برابر آمریکا، چین و روسیه را داده است اما این آلمان بود که در جنگ جهانی اول و دوم (به فرانسه حمله کرد). خوب اوضاع برای فرانسه چطور پیش رفته بود؟ قبل از ورود آمریکا (به جنگ‌‌های جهانی اول و دوم)، آنها در پاریس داشتند شروع به یادگیری زبان آلمانی می‌کردند. سهم خودتان از ناتو را می‌پردازید یا نه ».

این اظهارات ترامپ در واکنش به طعنه ماکرون به رویکرد ملی گرایانه وی بیان شده است. ماکرون در سخنرانی خود در مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول که با حضور رهبران جهانی در پاریس برگزار شد  از رویکرد ملی گرایی انتقاد کرده و آن را خیانتی به وطن دوستی تعبیر کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها