حمله نیروهای سعودی و «هادی» به تظاهرات ساکنان «المهره» یمن

حمله نیروهای سعودی و «هادی» به تظاهرات ساکنان «المهره» یمن
چهارشنبه 23 آبان 1397 - 11:41

حمله نیروهای سعودی و رئیس‌جمهور مستعفی یمن به تظاهرات ساکنان «المهره» یمن یک کشته و چند زخمی برجای گذاشت.

العالم - یمن

تظاهرات ساکنان استان «المهره» در شرق یمن که هفته‌هاست در اعتراض به توسعه‌طلبی‌‌های عربستان سعودی و همسویی دولت مستعفی یمن با آن، آغاز شده، امروز به خشونت کشیده شد.

پایگاه خبری شبکه «الجزیرة» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نیروهای «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور یمن با همکاری نیروهای سعودی، صبح امروز با توسل به زور به تحصن ساکنان استان المهره حمله کردند تا مردم معترض را مجبور به متفرق شدن کنند. 

بر اساس این گزارش، این حمله به کشته شدن یکی از معترضان یمنی و زخمی شدن چندین نفر دیگر منجر شد.

استان المهره که به دروازه شرقی یمن معروف است، پس از استان «حضرموت» دومین استان بزرگ یمن از نظر مساحت است، دارای دو گذرگاه مرزی با عمان به نامهای صرفیت و شحن است و طولانی‌ترین نوار ساحلی در یمن را دارد که به 560 کیلومتر می‌رسد و دارای بندری به نام نشطون است. درگیری میان ائتلاف سعودی و دولت مستعفی یمن با انصارالله که بیش از سه سال است ادامه دارد، به این استان نرسیده و کنترل کامل این استان در دست دولت مستعفی یمن است که خود را دولت قانونی می‌پندارد.

به همین دلیل نیز عربستان به راحتی طرح‌های نفتی توسعه طلبانه خود را در این استان اجرایی می‌کند. چندی پیش پس از آنکه، استان مهره دچار سیل شد، تصاویری از مناطق سیل‌زده  و نیز اخباری از اعلام آمادگی دولت نجات ملی یمن برای کمک به آسیب‌دیدگان در این استان منتشر شد. پس از این امر، عربستان به یاد کمک‌های انسان‌دوستانه به این استان افتاد و سرپرست مرکز امدادرسانی و فعالیتهای انسان دوستانه ملک سلمان مدعی شد که به دستور شاه سعودی؛ یک کاروان زمینی حامل کمکهای انسان دوستانه راهی یمن شده تا به طوفان زدگان استان مهره کمک کند.

اما ساکنان المهره، این کمک‌های عربستان را تبلیغاتی و پوششی بر حضور بیشتر نیروهای سعودی در این استان در راستای طرح‌های توسعه‌طلبانه ریاض می‌دانند و به آن معترضند.

پربیننده ترین خبرها