اميدي به ادامه آتش بس در سوريه نيست

اميدي به ادامه آتش بس در سوريه نيست
دوشنبه 8 آبان 1391 - 18:13

دمشق (العالم) ــ نويسنده و تحليلگر سياسي سوري با اشاره به تلاش هاي اخضر ابراهيمي نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور سوريه درخصوص ادامه آتش بس پس از تعطيلات عيد قربان تاكيد كرد كه با توجه به حمايت آمريكا و همپيمانان منطقه اي آن از گروه هاي مسلح و تروريستي در سوريه اميدي به ادامه آتش بس نيست.

گفتني است كه امروز چهارمين و آخرين روز از موعد آتش بس اعلام شده به مناسبت تعطيلات عيد قربان است كه به رغم وقوع انفجارهاي تروريستي در مناطق مختلف كشور توسط گروه هاي مسلح، نظام سوريه همواره به آن پايبند بوده است. محي الدين محمد شامگاه دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با اشاره به تلاش هاي ابراهيمي براي ادامه آتش بس اظهار داشت: با توجه به شرايط كنوني جاي اميدواري نيست كه اين آتش بس پس از تعطيلات عيد قربان نيز ادامه يابد.

محمد گفت: حكومت سوريه اميدوار بود كه كشورهاي حامي گروه هاي مسلح آنها را براي پذيرش آتش بس كه از تاييد بين المللي برخوردار بود، تحت فشار قرار دهند، اما برخي شبكه هاي ماهواره اي مغرض كه از گروه هاي مسلح در سوريه حمايت رسانه اي مي كنند، به اين گروه ها وعده داده اند كه انتخابات آتي آمريكايي براي آنها دستاوردي خواهد داشت و طرح ايجاد مناطق بي طرف و غيره را براي آنان محقق خواهد كرد.
وي تاكيد كرد كه انفجارهاي تروريستي در دمشق همزمان با ابتكارها براي حل بحران سوريه و اعلام آتش بس همراه بود به طوري كه امروز در آخرين روز از ايام تعطيلات عيد قربان، نيز شاهد افزايش انفجارهاي تروريستي و نقض آتش بسي بوديم كه حكومت سوريه به آن پايبند است.
اين تحليلگر سوري اظهار داشت: تعداد خودروهاي بمب گذاري شده كه تروريستها در نقاط مختلف سوريه در هنگام آتش بس منفجر كردند به 6 دستگاه رسيده است و اين انفجارها اميدي براي دست يافتن به راه حل سياسي باقي نگذاشته است. انفجارهايي كه همواره كودكان و مناطق مسكوني و مراكز عمومي را هدف قرار مي دهند.
وي افزود: تروريستها بويژه با توجه به حمايت بين المللي كه آمريكا و كشورهاي وابسته به آن مانند عربستان و قطر و تركيه براي آنها فراهم مي كنند، از انجام اينگونه اقدامات ترس و هراسي ندارند، اين كشورها در خصوص حمايت از اقدامات تروريستي گروه هاي مسلح در سوريه، مانع از صدور بيانيه اي در سازمان ملل براي محكوميت انفجارهاي روز نخست آتش بس در منطقه دف الشوك در جنوب دمشق، شدند.
محمد تصريح كرد: شاخه هاي سازمان القاعده رهبري عمليات نظامي در سوريه را حتي در آنچه كه موسوم به ارتش آزاد است، به عهده دارد از اين رو به نظر مي رسد كه جنايتهايي كه در نقاط مختلف سوريه صورت مي گيرد ، متوقف نخواهد شد.
وي گفت: سوريه از همان ابتداي حوادث، مي داند كه طرفهايي بر سر راه حل هاي سياسي در كشور مانع تراشي مي كنند و اميدوار است كه اخضر ابراهيمي از اين امر مطلع شود و از نقش طرف هاي خارجي از جمله آمريكا و طرفهاي منطقه اي در بحران سوريه آگاهي يابد.
محمد با تاكيد بر اين كه راه حل سياسي مبتني بر بندهاي نشست ژنو تنها راه برون رفت از بحران سوريه است، اضافه كرد: كساني كه بر خشونت ها، انفجارها و گروه هاي مسلح براي تغيير اوضاع سوريه و كشاندن آن به سوي خشونت هاي بيشتر تكيه مي كند، سخت در اشتباه است.14:38

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها