استعفای وزیر با 400 موشک، نابودی اسرائیل با چند موشک؟

استعفای وزیر با 400 موشک، نابودی اسرائیل با چند موشک؟
چهارشنبه 23 آبان 1397 - 15:44

خبر:

لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل در واکنش به آتش‌بس میان اسرائیل و فلسطین از منصب خود استعفا کرد (بیشتر بخوانید)

تحلیل:

- در حالی که اختلافات دامنه دار لیبرمن و نتانیاهو سابقه ای طولانی دارد اما مقابله به مثل مقاومت طی روزهای گذشته و ناکامی اسرائیل در مواجهه با آن و بلاخره تسلیم اسرائیل در مقابل مجاهدین باعث شد اختلافات گذشته بیش از پیش علنی شود و امروز بشکلی رسمی با استعفای وزیر جنگ اسرائیل رسانهای شود.

- لیبرمن درحالی پذیرش آتش‌بس و همچنین موافقت اسرائیل با ورود پول های قطر از مرز اسرائیل به غزه را اساسی‌ترین عامل استعفای خود معرفی کرد که ناکامی او و گنبد آهنینش در مقابل حملات مبارزان فلسطین در روزهای گذشته بیش از هرچیز هم سوء مدیریت لیبرمن و هم شکنندگی امنیت اسرائیل رانشان داد؛ اهمیت این مساله در آنجاست که وفق گفته "گرینبلاط" نماینده ویژه ترامپ در مساله سازش، بنا بود در آینده ای نزدیک از طرح موسوم به "معامله ترامپ" پرده برداری شود.

-با استعفای وزیر جنگ اسرائیل در برابر حماسه مقاومت اینک شیوخ عرب بایستی در مقابل افکار عمومی جهان اسلام پاسخگوی این مساله باشند که چرا در شرایط کنونی - و در حالی که اسرائیل از شمال و جنوب بشدت با ناامنی مواجه است - می‌کوشند تا در مسابقه عادی سازی روابط با اسرائیل از یکدیگر سبقت بگیرند

- 400 موشک فلسطینی به استعفای کلیدی ترین وزیر کابینه صهیونیستی منجر شد حال سوال این است که برای نابود سازی کامل این رژیم افزون بر اراده مبارزه فلسطینیان نیازمند چه مقدار حمایت از سوی جهان اسلام هستند؟ این روزها هم افسانه امنیت اسرائیل رنگ باخته است و هم اختلافات و چند دستگی‌های داخلی صهیونیست‌ها در شدید ترین اشکال خودنمایی می‌کند. خروج لیبرمن از کابینه یعنی شکست ائتلاف و شکست ائتلاف یعنی اینکه شاید تا رفتن نتانیاهو و سقوط دولتش زیاد زمانی باقی نمانده باشد.

پربیننده ترین خبرها