موفقیت های تجاری مرد شماره 2 اخوان المسلمین

موفقیت های تجاری مرد شماره  2 اخوان المسلمین
سه شنبه 9 آبان 1391 - 05:56

خيرت الشاطر بازرگان و مرد شماره دو گروه اخوان المسلمين که به علت ثروت هنگفت خود كه حدود 20 ميليارد دلار برآورد مي شود و در فهرست صد ثروتمند جهان قرار دارد، منبع مالي اصلي اين گروه است.

به گزارش سه شنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم به نقل از منابع خبري، وي عضو هيئت مديره بسياري از شركتها در بحرين، لوكزامبورگ و انگليس بود. همچنين عضو هيئت مديره بانك توسعه جهاني و "بانك مهندس" مالك اصلي شركت تجاري و سرمايه گذاري سلسبيل بوده است. الشاطر شريك بنيانگذار و مالك شركت "رواغ" نماينده شركت اجاره مبلمان «استقبال» تركيه در مصر نيز است.

الشاطر در 4 مي 1950 در استان الدقهليه در دلتاي نيل به دنيا آمد و در دوران جمال عبدالناصر رئيس جمهور اسبق و حسني مبارك رئيس جمهور مخلوع مصر بارها زنداني شد.
وي دانش آموزي سخت كوش و خوش نام در بين همكلاسيهاي خود و دانشجوي ممتاز رشته برق بود كه به علت مبارزه سياسي خود و رهبري جنبش دانشجويي، مورد آزار قرار گرفت و با انتصاب وي در دانشگاه مخالفت شد. الشاطر به المنصوره بازگشت و در دانشگاه اين شهر كه جديد التاسيس و نيازمند اساتيد بود منصوب شد. وي در اين دانشگاه ماند تا اينكه استاديار دانشكده مهندسي آن تا سال 1981 شد.
الشاطر سپس به كشورهاي حاشيه خليج فارس مسافرت كرد و براي گرفتن دكترا به انگليس رفت و فعاليت تجاري خود را در اين كشور آغاز كرد. وي از پدرش كه از تجار معروف الدقهليه بود بنگاهها و زمينهاي كشاورزي به ارث برد.
خيرت الشاطر به علت موفقيتهاي تجاري اش به عضويت هيئت مديره بانك اسلامي، بانك مهندس و بسياري از شركتهاي سهامي ديگر منصوب شد.
وي در دوران محمد مهدي عاكف رهبر سابق اخوان المسلمين سمت معاون دوم او را به عهده داشت. همچنين به سمت معاون اول محمد بديع رهبر كنوني اين گروه منصوب شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها