ناتواني درسركوب ملت،آل خليفه را به افزايش تهديد واداشت

ناتواني درسركوب ملت،آل خليفه را به افزايش تهديد واداشت
سه شنبه 9 آبان 1391 - 10:10

بيروت (العالم)- فعال سياسي بحريني گفت: اقدام رژيم بحرين مبني بر جلوگيري از برگزاري راهپيمايي هاي مسالمت آميز بيانگر شكست اين رژيم در سركوب جنبش مردمي اين كشور است.

"ابراهيم العرادي" روز سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: رژيم آل خليفه پس از شكست امنيتي پي درپي و آشكاري كه مردم با پايداري خود آن را خلق كردند، تهديدات و حملات خود را افزايش داده است.   

وي افزود: وزير كشور پس از اين ناكامي از روي ناتواني و عجز تهديدات خود را آغاز كرد وزيري كه تاكنون هيچ سخني از كشتار بيش از 100 نفر و افرادي كه طي دو سال گذشته در نقض حقوق مردم دست داشته اند، سخني به ميان نياورده است.
العرادي خاطرنشان كرد: تهديدات وزير كشور اساسا جمعيت هاي سياسي مخالف و شهرونداني را شامل شده است كه محقق شدن خواسته هاي خود به شيوه هاي مسالمت آميز را خواهان هستند. 
وي تاكيد كرد: رژيم بحرين با جلوگيري از برگزاري تظاهرات مسالمت آميز درصدد اين است تا تيرخلاص را به همه درخواست هاي مردمي مبني بر برقراري آزادي ، دموكراسي و انتخاب دموكراتيك براي تعيين دولت بزند.
فعال سياسي بحريني گفت: وزير كشور به خوبي مي داند حتي يك فرد مسلح نيز در بحرين وجود ندارد و كساني كه در خيابانهاي بحرين دست به تظاهرات مي زنند خواستار رعايت حقوق قانوني خود به شكلي مسالت آميز و به دور از خشونت هستند.
العرادي تاكيد كرد: برخي مزدوران به رياست وزير كشور كه به زنداني و شكنجه كردن پزشكان و فعالان حقوقي مي پردازند؛ صلح داخلي را تهديد مي كنند.
"راشد آل خليفه "وزير كشور بحرين به تازگي دستور داده است كه از برگزاري همه راهپيمايي ها و تجمعات جلوگيري شود و تا برقراري ثبات امنيتي هيچ سازماني حق فعاليت ندارد. 
وزير كشور بحرين تهديد كرد افرادي كه به برگزاري راهپيمايي ها مبادرت كرده يا در آن مشاركت كنند و يا با آنها رابطه داشته باشند، قانون براي آنان اعمال خواهد شد.
وي برخي جمعيت هاي سياسي را به تهديد صلح داخلي و ايجاد اختلال در امنيت و نظم عمومي متهم كرد. 
گفتني است اما سياستمداران اين تصميم را به دليل تناقض با يكي از ماده هاي قانون اساسي كه مبتني بر حق ابراز عقيده و برگزاي تظاهرات است و هم چنين تناقض با ماده 19 و 20 اعلاميه حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد كه رژيِم بحرين آن را امضا كرده است، غير قانوني مي دانند. tt-30-10:40

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها