سنای آمریکا به قطعنامه «قطع فروش سلاح به بحرین» رای نداد

سنای آمریکا به قطعنامه «قطع فروش سلاح به بحرین» رای نداد
پنج‌شنبه 24 آبان 1397 - 22:24

قطعنامه پیشنهادی «رند پال» سناتور آمریکایی برای «قطع فروش سلاح به بحرین» با رای مخالف 77 قانونگذار این مجلس در ازای 21 رای موافق، راه به جایی نبرد.

العالم - آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اکثریت اعضای مجلس سنای آمریکا به قطعنامه پیشنهادی یک سناتور این کشور برای قطع فروش سلاح به بحرین مخالفت کرده است.

قطعنامه پیشنهادی «رند پال» نماینده ایالت کنتاکی در مجلس سنای آمریکا برای دعوت به قطع فروش سلاح به بحرین در صحن این مجلس به رای گذاشته شد اما با مخالفت ۷۷ سناتور در برابر موافقت ۲۲ تن از سناتورهای آمریکایی مواجه شده است. 

سناتور پال پیشتر اعلام کرده بود که هدف از این قطعنامه جلوگیری از فروش سلاح به بحرین، به عنوان یکی از کشورهای ائتلاف متجاوز به یمن است.

این سناتور تصریح کرده بود: «مجلس سنا از این فرصت برخوردار است که برای زندگی افراد بی‌گناه به پا خیزد، در برابر تراژدی انسانی‌ای که روز به روز بدتر می‌شود موضع بگیرد و نشان بدهد که از خرابی‌های بیشتر در یمن حمایت نخواهد کرد.» 

مخالفت سنای آمریکا با قطع فروش سلاح به بحرین در شرایطی صورت گرفته که دولت «دونالد ترامپ» ۲۸ سپتامبر کنگره آمریکا را در جریان طرحش برای فروش تسلیحات قرار داده است.

طبق گزارش‌ها، قرار است آمریکا در ادامه فروش سلاح به کشورهای عربی، این بار ۱۲۰ سیستم پرتاب موشک هدایت شونده و ۱۱۰ موشک تاکتیکی نظامی به بحرین بفروشد.

«باب منندز» عضو ارشد و دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا قبل از رای گیری امروز در صحن سنا با این قطعنامه مخالفت کرد.

وی خطاب به دیگر قانونگذاران آمریکایی گفت: «بحرین، متحد مهم برای ما است، میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا است که یک پایگاه دریایی حیاتی برای حفاظت از منافع امنیت ملی آمریکا در خلیج (فارس) و سراسر منطقه است».

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها