چین: آمریکا مداخله جویی را کنار بگذارد

چین: آمریکا مداخله جویی را کنار بگذارد
جمعه 25 آبان 1397 - 09:37

سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست مداخله جویی را کنار بگذارد زیرا تنها با این روش می توان برای حل و فصل اختلافات به نتیجه رسید.

العالم- آسیا 

 'هوا چون اینگ' روز جمعه در پکن در پاسخ به انتقادهای 'مایک پنس' معاون رییس جمهوری آمریکا از چین که گفته بود «پکن باید رفتارش را در عرصه های مختلف تغییر دهد تا سران دو کشور بتوانند به توافق برسند»،گفت: آمریکا هم باید به حقوق چین احترام بگذارد.
معاون رییس جمهوری آمریکا در ژاپن و همچنین در حاشیه اجلاس منطقه ای 'آ سه آن' در سنگاپور بارها از چین انتقاد کرد و گفت سران دو کشور برای دیدار در حاشیه اجلاس گروه 20 در پایان ماه آماده می شوند اما شرط رسیدن به توافق، تغییر رفتارهای سیاسی، نظامی و اقتصادی چین است.
سخنگوی چین با ابراز ناخرسندی از این اظهارنظرها تاکید کرد آمریکا باید مداخله جویی را کنار گذاشته و براساس منافع و احترام متقابل به دنبال پیشرفت در مناسبات باشد.
وی افزود ما به الگوهای رشد آمریکا احترام می گذاریم اما اعتقاد داریم آن کشور نیز باید همینطور رفتار کرده و روش های مستقل چین را برای توسعه کشور بپذیرد و به آن احترام بگذارد.
در همین حال روزنامه گلوبال تایمز از ارگان های حزب حاکم چین از کمیسیون بررسی های امور اقتصادی کنگره آمریکا که در حال تهیه فهرستی از شرکت های چینی در حال تعامل با کره شمالی است، انتقاد کرده و آورده است واشنگتن همچنان به رفتارهای نادرست و نامناسب خود در قبال پکن ادامه می دهد.
این روزنامه اقدامات آمریکا در تحریم شرکت های چینی و همچنین استمرار فروش های تسلیحاتی به تایوان را از جمله موضوعاتی دانسته که بشدت به روابط لطمه زده است.
با وجود چنین انتقادهایی، دو کشور در تلاشند تا از تشدید تنش ها و پیچیده تر شدن جنگ تجاری میان طرفین جلوگیری کنند اظهارات مقام های آمریکا و چین نیز نشان می دهد دو طرف تا قبل از دیدار سران دو کشور نمی خواهند مناسباتشان بغرنج تر شود.

ایرنا 

پربیننده ترین خبرها