بلومبرگ: سقوط ارزش بورس در عربستان، به دلیل مجازات های آمریکا

بلومبرگ: سقوط ارزش بورس در عربستان، به دلیل مجازات های آمریکا
دوشنبه 28 آبان 1397 - 12:55

خبرگزاری بلومبرگ سقوط ارزش سهام در عربستان به حداقل سطح ممکن در یک ماه را ناشی از مجازت هایی می داند که آمریکا برای 17 تن از مقامات سعودی به دنبال کشته شدن جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول، در نظر گرفته است.  

العالم - عربستان 

این خبرگزاری می گوید با بسته شدن بورس ریاض، شاخص معامله سهام در این کشور 2.2 درصد کاهش یافت. همچنین شاخص اصلی بورس عربستان به 7572.2 واحد کاهش یافته است.

بر اساس آمار از مجموع 190 شرکت ثبت شده در بورس عربستان، سهام 149 شرکت، سقوط و سهام 26 شرکت افزایش یافته است.

سقوط ارزش سهام در عربستان با سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم زمان شد. وی در این سخنرانی گفت که فردا سه شنبه گزارش مفصلی درباره ترور خاشقچی دریافت خواهد کرد.

آمریکا روز پنج شنبه گذشته 17 مقام سعودی را به اتهام دست داشتن در ترور خاشقچی در فهرست تحریم خود قرار داده است. که برخی از آنها از نزدیکان ولی عهد عربستان محمد بن سلمان هستند.

این مجازات ها بر اساس "سند ماگینتسکی" - مجازات به دلیل نقض حقوق بشر – سعود القحطانی مشاور سابق ولی عهد عربستان و سرکنسول عربستان در استانبول، محمد العتیبی را شامل می شود.

همچنین ماهر عبدالعزیز المطرب، سرهنگ جاسوسی عربستان و هماهنگ کننده عملیات ترور و از افراد نزدیک به محمد بن سلمان و صلاح الطبیقی، پزشک تشریح و رئیس بخش مدارک جنایی در اداره امنیت عمومی عربستان در این فهرست هستند.

پربیننده ترین خبرها