ادامه رایزنی ها برای تشکیل کابینه در عراق

ادامه رایزنی ها برای تشکیل کابینه در عراق
دوشنبه 28 آبان 1397 - 13:58

مقامات و اعضای پارلمان عراق دیروز اعلام کردند که عادل عبد المهدی، نخست وزیر این کشور با تعدادی از احزاب سیاسی این کشور برای انتخاب 5 وزیر و پر کردن 5 جای خالی در کابینه اش از مجموع 8 وزارت خانه به توافق رسیده است.

العالم - عراق

در همین راستا یکی از مسئولان دبیرخانه کابینه در بغداد به "العربی الجدید" گفت: تکلیف وزارت های آموزش، آموزش عالی، فرهنگ، مهاجرت و برنامه ریزی روشن شده است و درباره اسامی مطرح شده و کاندیدهای مورد نظر برای این وزارت خانه ها توافق حاصل شده است اما وزارت های دفاع، کشور و دادگستری هنوز در دست بررسی هستند زیرا ائتلاف فتح به رهبری هادی العامری بر کاندیداتوری فالح الفیاض برای وزارت کشور اصرار دارد این در حالی است که ائتلاف سائرون به رهبری مقتدا صدر با این انتخاب به شدت مخالف است.

وی افزود: عبد المهدی به وزرای کابینه اش که در حال حاضر وزارت های خود را تحویل گرفته اند دستور داده است که کار خود را آغاز کنند و در هیچ یک از برنامه ها و پروژه های وزارت خانه های خود تعلل نکنند.

عبد المهدی تصریح کرده است که روز چهارشنبه آینده با حضور در پارلمان، 8 وزیر دیگر را معرفی خواهد کرد. گفتگو برای 3 وزارت خانه دیگر همچنان ادامه دارد.

وی در پایان گفت: چنانچه نتوانیم تا پایان ماه جاری کابینه را تکمیل کنیم، این موضوع اثر زیادی بر وضعیت کشور خواهد داشت و ممکن است در صورت ادامه فشار گروه های سیاسی برای تحمیل شرایط خود بر نخست وزیر، عبد المهدی از سمت خود کناره گیری کرده و کشور وارد بحران جدیدی شود.

پربیننده ترین خبرها