جزئیات پیش نویس قطعنامه بین المللی انگلیس درباره یمن

جزئیات پیش نویس قطعنامه بین المللی انگلیس درباره یمن
دوشنبه 28 آبان 1397 - 18:23

پس از چند روز تاخیر قرار است انگلستان دوشنبه پیش نویس قطعنامه بین المللی درباره یمن را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه دهد.

العالمیمن

قرار است این قطعنامه اقدامی اساسی برای حمایت از تلاش های مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل متحد و تلاشهای وی برای آرام سازی در شهر استراتژیک الحدیده باشد که از چند ماه قبل به محور جنگ و فشارهای بین المللی تبدیل شده است.

منابع دیپلماتیک یمن به پایگاه اینترنتی "العربی الجدید" گفتند که این پیش نویس قرار بود جمعه گذشته به شورای امنیت ارائه شود که به دوشنبه موکول شده است تا میزان موفقیت آرام سازی در الحدیده آزمایش شود خصوصا که پس از نشست شورای امنیت در هفته گذشته عمده نشانه ها حکایت از امکان آغاز مجدد درگیری ها در این شهر داشت و معادله صحنه جنگ نشان می داد شانس آرامش طولانی مدت بسیار ضعیف است.

کارین پرز نماینده دائم انگلستان در سازمان ملل متحد گفت که پیش نویس قطعنامه پیشنهادی انگلستان درباره یمن، خواسته های پنجگانه مطرح شده از سوی مارک لوکوک جانشین دبیرکل سازمان ملل در امور انسان دوستانه و هماهنگ کننده امدادرسانی فوق العاده را برآورده می کند که شامل توقف اقدام های خصمانه ضد تاسیسات زیربنایی و نهادهایی است که عملیات امدادرسانی و واردات بازرگانی به آن متکی است.

منظور از این مقوله الحدیده به عنوان شریان اساسی برای رسیدن کمک به عمده مردم یمن است که به معنای این است که این قطعنامه بطور مستقیم از توقف نبرد الحدیده حمایت می نماید.          

خواسته های دیگر لوکوک تسهیل انتقال مواد غذایی و کالاهای اساسی به نقاط مختلف یمن، حمایت از اقتصاد یمن از طریق تزریق ارزهای خارجی، پرداخت حقوق کارمندان دولت که بیشتر از 2 سال قطع شده است، سرمایه گذاری و حمایت از کمک رسانی و دعوت از طرفهای یمنی و طرفهای درگیر در جنگ برای همکاری با گریفیتس جهت موفقیت تلاشها برای پایان دادن به جنگ در یمن است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها