راهپیمایی دریایی؛

تظاهرات هزاران فلسطینی در شمال غزه/ تیراندازی نظامیان صهیونیستی به سمت فلسطینیان

دوشنبه 28 آبان 1397 - 19:06

نظامیان صهیونیست با تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور به سمت تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در منطقه مرزی دریایی واقع در شمال غزه، شماری از فلسطینیان را زخمی کردند.

العالم _ فلسطین اشغالی

هزاران نفر از فلسطینیان ساکن غزه عصر روز دوشنبه در «راهپیمایی دریایی» تظاهرات کرده و خواستار رفع محاصره نوار باریکه شدند.

تظاهرات «راهپیمایی دریایی» که هر هفته دوشنبه‌ها در سواحل شمال غزه برگزار می‌شود، امروز هم با ورود نظامیان صهیونیست و تیراندازی به سمت تظاهرات‌کنندگان فلسطینی به خشونت کشیده شده است.

منابع خبری می‌گویند که در راهپیمایی امروز دوشنبه چندین نفر از فلسطینیان بر اثر تیراندازی نظامیان و شلیک گازهای اشک‌آور مجروح شدند.

تظاهرات دریایی شکست محاصره با عنوان «راهپیمایی دریایی» در اعتراض به محاصره 12 ساله غزه و ممانعت رژیم صهیونیستی از لنگر انداختن ناوگان‌های شکست محاصره که از کشورهای اروپایی به غزه می‌آیند، برگزار می‌شود.

پیش از این ۱۵ راهپیمایی دریایی با هدف شکستن محاصره نوار غزه برگزار شده، اما رژیم صهیونیستی همه این راهپیمایی‌ها را سرکوب کرده است.

مردم غزه همچنین از دهم فروردین ماه امسال (30 مارس) هر جمعه راهپیمایی با عنوان «راهپیمایی بازگشت» برگزار کردند که در 3۲ هفته راهپیمایی، حدود ۲۱۰ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی شهید و بیش از 22 هزار نفر نیز زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها