واكنش تند سناتورهای آمریکایی به بیانیه ترامپ

واكنش تند سناتورهای آمریکایی به بیانیه ترامپ
چهارشنبه 30 آبان 1397 - 02:23

چند تن از اعضای مجلس سنای آمریکا، ساعاتی پس از انتشار بیانیه ترامپ درباره قتل فجیع جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی، از مواضع ترامپ انتقاد کردند.

العالم - آمریکا

فاینشتاین: مبهوت شدم!

دایان فاینشتاین عضو دموکرات سنای آمریکا از ایالت کالیفرنیا در بیانیه ای گفت: از اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد ندارد عربستان سعودی را به خاطر قتل برنامه ریزی شده جمال خاشقجی روزنامه نگار مخالف سعودی تنبیه کند، مبهوت شدم.

فاینشتاین افزود: دیگر به هیچ طرحی برای فروش تسلیحات به عربستان سعودی رای مثبت نمی دهم.

سندرز: فریبکارانه بود!

سناتور دموکرات برنی سندرز هم گفت: دونالد ترامپ با انتشار یک بیانیه غیرمنسجم و فریبکارانه تلاش کرد از نظام استبدادی سعودی دفاع کند.

وی افزود: ترامپ بر خلاف این واقعیت که ائتلاف سعودی سبب اصلی ویرانی و کشتار در یمن است، ایران را مسئول جنگ فاجعه بار در یمن معرفی کرد.

پاول: سلاح ندهید!

رند پال سناتور جمهوری خواه هم در واکنش به بیانیه ترامپ گفت: حداقل کاری که می توانیم انجام دهیم این است که تسلیحات پیشرفته خود را در اختیار عربستان قرار ندهیم که از آن در جنگ یمن استفاده کند.

وی با تاکید بر این که دونالد ترامپ در بیانیه اخیر خود عربستان و نه آمریکا را در اولویت قرار داد، خاطر نشان کرد به اعمال فشار برای تصویب قانون منع فروش تسلیحات به عربستان و توقف جنگ در یمن ادامه می دهم.

 

پربیننده ترین خبرها