آغاز دوبارۀ درگیری ها در الحدیده یمن

آغاز دوبارۀ درگیری ها در الحدیده یمن
چهارشنبه 30 آبان 1397 - 06:28

درگیری نظامیان مورد حمایت ائتلاف متجاوزان به سرکردگی عربستان با نیروهای جنبش انصارالله در شهر الحدیده واقع درغرب یمن از سرگرفته شد.

العالم - یمن

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع محلی در شهر الحدیده گفت که درگیری های شدید با استفاده از سلاح های سنگین در شرق خیابان الخمسین در جبهه شرقی شهر الحدیده جریان دارد.

وی افزود که درگیری ها به اطراف دانشکده مهندسی واقع در خیابان الخسمین و از آنجا نیز به اطراف شهرک الصالح در شمال شرقی شهر الحدیده کشیده شده است.

این منبع همچنین گفت که سه تن در حمله هوایی جنگنده های ائتلاف سعودی به روستای بنی کلیب شهرستان الدریهمی در جنوب الحدیده کشته شدند. 

ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات از 23خرداد به رغم هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کردند که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور روبه رو شده است. 

عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. 

تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها