در گفتگوی با العالم مطرح شد؛

مخالفان بحرین: در انتخابات مشارکت نمی کنیم

مخالفان بحرین: در انتخابات مشارکت نمی کنیم
چهارشنبه 30 آبان 1397 - 08:56

مسئول بخش آزادی های دینی بحرین در گفتگو با العالم گفت: نهادهای دولتی همگی تحت سیطرۀ نظام حاکم است بنابراین مشارکت مردم در انتخابات عملاً هیچ تأثیری در امور کشور نخواهد داشت

العالم - بحرین 

عباس شبر مسئول بخش آزادی های دینی در مرکز "صلح" بحرین که میهمان برنامه "به چه کسی رأی می دهی؟" شبکه العالم گفت : ناظران می گویند که انتخابات بحرین انتخابات سالم و پاکی نخواهد بود و به همین دلیل به مردم این پیام رسانده شده است که آرای شما ارزشمندتر از آنست که در صندوق انتخابات بی ارزش انداخته شود در حالی که آرای مردمی باید دیده و اجرایی شود زیرا این مردم هستند که منشأ قدرت می باشند.  

شبر گفت : نهادهای دولتی همگی تحت سیطرۀ نظام حاکم است بنابراین مشارکت مردم در انتخابات عملاً هیچ تأثیری در امور کشور نخواهد داشت . مشکلات بزرگی که انتخابات گذشته به وجود آورد، مؤید این مدعاست به نحوی که "شهروند طرفدار نظام" هم از عملکرد نظام حاکم ناراضی است.

شبر افزود: وقتی ما می گویین انتخابات یک وظیفۀ ملی است، یعنی اینکه انتخابات واقعاً یک وظیفۀ ملی است و مردم باید در تصمیم گیری های کشوری نقش داشته باشند ولی وقتی که مردم نقشی در این تصمیم گیری ها ندارند، برگزاری انتخاباتی چه فایده ای دارد و آیا این انتخابات، انتخاباتی مردمی است؟!

مسئول بخش  آزادی های دینی در مرکز صلح بحرین اعلام کرد : یکی از علل مخالفت ما با انتخابات اینست که زمینه و شرایط برگزاری انتخابات سالم فراهم نشده است زیرا قبل از برگزاری انتخابات باید مساله آشتی ملی تحقق یابد و مخالفان در مذاکرات آشتی ملی مشارکت داشته باشند.

پربیننده ترین خبرها