ارتش روسيه تصاویر پرواز هواپیمای جدید رادار گریز خود را در سوریه منتشر کرد+ فیلم

چهارشنبه 30 آبان 1397 - 09:25

تصاویر پرواز هواپیمای جدید رادار گریز روسیه چندین ماه پس از آنکه این هواپیما در سوریه مشاهده شد و در ماموریت ها شرکت کرده است؛منتشر شده است.

العالم- اروپا 

به نقل از شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، ارتش روسیه تصاویر مربوط به پرواز آزمایشی هواپیمای جدید رادارگریز خود را در سوریه منتشر کرد.

این تصاویر چندین ماه پس از آنکه این هواپیما در سوریه مشاهده شد و در ماموریت ها شرکت کرده است؛منتشر شده است.
انتظار می رفت که نخستین فروند از این هواپیما که به نسل پنجم هواپیمای سوخو پنجاه و هفت (Su-57)معروف است در سال دو هزار و نوزده تحویل ارتش روسیه شوند اما به نظر می رسد که این کار زودتر روی داده است. 
به نظر می رسد روسیه این هواپیما را در پاسخ به ساخت هواپیمای رادار گریز اف -بیست و دو راپتور(F-22 Raptor) آمریکا ساخته باشد.
رسانه های روسیه اعلام کرده اند که هواپیمای سوخو -پنجاه و هفت به گونه ای طراحی شده است که نیروی هوایی روسیه هیچ رقیبی نداشته باشد و از برتری هوایی برخوردار باشد.
این هواپیما از یک قدرت استثنایی مانور پذیری فوق صوت و یک سیستم هدف گیری ویژه برخوردار است.
رسانه های روسی همچنین اعلام کردند که سلاح ها و بمبهای این هواپیمای دارای پوششی ویژه هستند تا رادار نتواند آن را تشخیص دهد.
کارشناسان مسائل نظامی در غرب مدعی هستند که تنها دو فروند از هواپیمای سوخو-پنجاه و هفت در سوریه آزمایش شده اند و روسیه قصد ندارد که تولید انبوه این هواپیما را به زودی شروع کند.
سوخو ۵۷ یک هواپیمای جنگنده نسل پنجم است که توسط شرکت سوخو در روسیه طراحی و ساخته می‌شود. اولین نمونهٔ آزمایشی این هواپیما که سوخو ت-۵۰ نام داشت، نخستین پرواز خود را در بیست و نهم ماه ژانویه سال دو هزار و ده با موفقیت انجام داد. تولید این جنگنده در همین سال آغاز شد و قرار بود از سال ۲۰۱۸ وارد فعالیت رسمی در ارتش روسیه شود.
سوخو ۵۷ هواپیمایی دوموتوره و تک‌خلبانه با توانایی پرواز مافوق صوت و را دار گریز است. این هواپیما یک جنگنده چندمنظوره است که هم برای مأموریت‌های برتری هوایی و هم برای مأموریت‌های حمله به زمین استفاده می شود. این هواپیما با نام‌های «سوخو ت-۵۰»، «برنامه-۷۰۱» و «جنگنده-۲۱» نیز شناخته می‌شود.
جنگنده سوخو ۵۷ پس از ورود به ارتش روسیه، جایگزین جنگنده‌های میگ-۲۹ و سوخو-۲۷ می شود. مدل صادراتی این هواپیما نیز در دست ساخت است. نخستین مشتری خارجی این هواپیما نیروی هوایی هند است که در فرایند توسعهٔ مدل صادراتی ت-۵۰ با سوخو همکاری می‌کند. پیش‌نمونه‌ها و نمونه‌های اولیه تولیدی سوخو-۵۷ به‌طور موقت با موتورهای ارتقایافته سوخو-۲۷ ساخته می‌شوند تا طراحی موتور مخصوص این هواپیما که یک طرح کاملاً جدید است به پایان برسد.
طراحان سوخو معتقدند که سوخو-۵۷ از نظر توانایی فنی و صرفهٔ اقتصادی بر رقبای غربی خود برتری خواهد یافت و در بازار جهانی محبوبیت زیادی پیدا خواهد کرد.

خبرگزاری صداوسیما 

پربیننده ترین خبرها