ولی‌عهد ابوظبی در سفر به اردن: نقش اردن مهم و محوری است

ولی‌عهد ابوظبی در سفر به اردن: نقش اردن مهم و محوری است
چهارشنبه 30 آبان 1397 - 12:16

«محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی طی سفری به اردن، نقش این کشور در منطقه را مهم و محوری خواند

العالم- اردن

بن زاید روز سه‌شنبه (دیروز) وارد اردن شد و در کاخ الحسینیه با «عبدالله دوم» شاه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف به بررسی مسائل اقتصادی، توسعه‌ای و سیاسی و نیز تحولات منطقه پرداختند.

شاه اردن از ایفای نقش امارات در حمایت از اردن و کمک به اجرای پروژه‌های عمرانی این کشور قدردانی کرد.

طبق گزارش وبگاه خبری عمون اردن، بن زاید نیز با اشاره به روابط برادرانه امارات و اردن بر علاقمندی خود برای تقویت این روابط تأکید کرد و ایفای نقش اردن در مسائل منطقه به خصوص قضیه فلسطین و تلاش‌های امان در امر مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری را ستود.

ولی‌عهد ابوظبی همچنین ایفای نقش مهم و محوری اردن در مسائل منطقه و غرب آسیا را مورد اشاره قرار دارد و بر توافق امارات و اردن درباره ضرورت فعال‌سازی اقدام مشترک عربی و تقویت آن برای مقابله با چالش‌هایی که منطقه را تهدید می‌کند، تأکید کرد.

بن زاید در رابطه با پرونده فلسطین نیز پایان دادن به منازعه فلسطینی-اسرائیلی با استناد به راه‌حل دو دولت و طرح صلح عربی و نیز تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را ضروری دانست.

در این دیدار شماری از مقامات اردنی از جمله وزیر خارجه، مشاور شاه اردن، مدیر دفتر وی، رئیس ستاد مشترک ارتش اردن ، رئیس دستگاه اطلاعات این کشور و تعدادی دیگر از وزرا و مقامات عالی‌رتبه حضور داشتند.

شاه اردن ضمن قدردانی از روابط تاریخی متمایز بین اردن و امارات، مدال الحسین را که عالی‌ترین نشان غیرنظامی اردن است به ولی‌عهد ابوظبی تقدیم کرد.

پربیننده ترین خبرها