سران نظامی لبنان در سالروز استقلال، بر مقابله با رژیم صهیونیستی تأکید کردند

سران نظامی لبنان در سالروز استقلال، بر مقابله با رژیم صهیونیستی تأکید کردند
چهارشنبه 30 آبان 1397 - 12:29

فرمانده ارتش لبنان و مدیر کل امنیت عمومی این کشور به مناسبت سالروز استقلال لبنان، در بیانیه‌هایی جداگانه بر لزوم مقابله با دشمن صهیونیستی تأکید کردند.

العالم- لبنان 

 22 نوامبر 1943 قیمومیت 23 ساله فرانسه بر لبنان پایان یافت و با برگزاری انتخابات در این کشور، استقلال لبنان اعلام شد.

بر اساس گزارش «النشره»، «جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان و نیز «عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی لبنان به همین مناسبت بیانیه‌هایی صادر و بر مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

در پیام  جوزف عون آمده است ایستادگی لبنانی‌ها در برابر طوفان‌ها و آزمایش‌ها در آن مدت طولانی ثابت می‌کند که طلوع سپیده استقلال در 11 نوامبر 1943 نتیجه شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی آن زمان نبوده بلکه ثمره مبارزه لبنانی‌ها در مقابله با اشغالگر، ایمان راسخ آنها به این کشور و نیز تلاش بسیار آنها برای تحقق هویت ملی جامع بوده است.

وی افزود ارتشی که از بطن استقلال متولد شده، ثابت می‌کند برای حفظ این استقلال شایسته است و لحظه‌ای برای دفاع از وحدت و حاکمیت وطن شانه‌خالی نکرده است.

عون خطاب به ارتشی‌ها ادامه داد: امروز با خون و فداکاری صفحات درخشانی را در تاریح معاصر لبنان ثبت کردید؛ در زمان تحولات و درگیری‌های بین‌المللی بزرگ، آمادگی خود را در مرزهای جنوبی حفظ کنید تا تهدیدها و توطئه‌های دشمن اسرائیلی و نیز تلاش‌ها آن برای دست گذشتن بر ثروت‌های نفطی و خاکمان را به شکست بکشانید.

فرمانده ارتش لبنان در ادامه صحبت با نظامیان این کشور تصریح کرد به دفاع از خاک و ملت خود و همکاری و هماهنگی با نیروهای موقت سازمان ملل متحد (یونیفل) در راستای اجرایی شدن قطعنامه 1701 (قطعنامه‌ای که برای پایان دادن به جنگ 33 روزه صادر شد) ادامه دهید که بر ایستادگی و قدرت شما برای مقابله با دشمن (رژیم صهیونیستی)، (مقابله با) نقض مرتب قطعنامه (توسط تل آویو) و نیز نیت‌های خصمانه می‌افزاید. بدانید که شما مشتاق آزادسازی «مزارع شبعا و تلال کفرشوبا» و تکمیل استقرارتان در بخش شمالی از شهر اشغالی «غجر» هستید. بخش دیگر فداکاری‌های شما، مقابله با تروریسمی است که آن را از سرزمینمان بیرون کردید؛ امروز نیز در مرزهای شمالی و شرقی مستقر شده‌اید تا جلوی نفوذ گروه‌های تروریستی را بگیرد.

عباس ابراهیم هم در بیانیه خود اعلام کرد گرامیداشت عید استقلال مناسبتی است که در آن معانی استقلال در میدان‌های مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی عینیت پیدا می‌کند.

وی ادامه داد؛ لبنان در برابر مرحله جدیدی از دو سطح امنیتی و اداری برای تحقق دستاوردها قرار دارد خصوصا پس از موفقیت‌هایی که در زمینه‌های امنیتی، مقابله با تروریسم و جاسوسی و نیز خدماتی  و اداری داشت.

مدیر کل امنیت عمومی لبنان سپس اعلام کرد استقلالی که با تلاش و فداکاری به دست آمد حق لبنانی‌ها و اعلام قدرت آنها بود تا با آن سرنوشت خود را تعیین کنند اما چالشی که این استقلال را در موضع اجرایی قرار می‌دهد تنها یک چیزی است: ایجاد قدرت قوی، عادل و توانا. این موضوع جز با ارارده لبنانی‌ها محقق نخواهد شد به همین دلیل باید از امانتی (استقلال) که به دست شما سپرده شده، خوب محافظت کرد.

عباس ابراهیم تصریح کرد به موازات آنچه در دو سطح امنیتی و اداری صورت گرفته، تمرکز امنیت عمومی لبنان در مرحله آتی بر روی مبارزه با تروریسم، مقابله با هسته‌های دشمن صهیونیستی در تمامی اشکال آن و ممانعت از هدف قرار گرفتن لبنان است؛ موفقیت‌های کنونی محقق نمی‌شد اگر تلاش و بی‌خوابی نیروها نبود به همین دلیل از آنها خواسته می‌شود به همین روند ادامه دهند.

پربیننده ترین خبرها