گزارش مبالغه آمیز بازرس آمریکایی در عراق

گزارش مبالغه آمیز بازرس آمریکایی در عراق
جمعه 12 آبان 1391 - 12:11

العالم، بغداد - عضو ائتلاف دولت قانون عراق گزارش "استوارت باون" بازرس ارشد آمريكا در امور بازسازي عراق را مبالغه آميز و با هدف اعمال فشار به دولت بغداد براي تغيير مواضعش در منطقه دانست.

" عدنان السراج " روز جمعه در مصاحبه با شبكه خبري العالم،گفت: انتشار گزارش سه ماهه بازرس ارشد دولت آمریکا مبنی بر افزايش  خشونت و فساد در عراق نارضايتي دولت آمريكا از سیاست عراق در قبال برنامه هسته اي ايران و يا مخالفت با سیاست های بغداد نسبت به سوریه را نشان می دهد؛ همچنین می توان این گزارش را در راستای تلاش حزب جمهوری خواه براي اعمال فشار بر باراك اوبامای دمکرات در انتخابات رياست جمهوري دانست.

عضو ائتلاف دولت قانون، افزود: اين گزارش همزمان با تبليغات انتخابات رياست جمهوري آمريكا و به ويژه پس از مشاجره شديد ميان " باراك اوباما " رئيس جمهور آمريكا و " ميت رامني " رقيب وي در انتخابات رياست جمهوري درباره خروج نيروهاي آمريكايي از عراق، پيامدها و خسارت هاي ناشي از این اقدام صادر شده است.
وي اين گزارش را كاملا" سياسي دانست و گفت: گزارش تهيه شده درباره عراق با اعمال نظر لابي هاي صهيونيست تهيه شده است.

السراج آمريكا را به گسترش خشونت در عراق با آزادي بيش از 23 هزار تروريست پس از اشغال این کشور متهم كرد و گفت: آمريكا درنتيجه آتش بس با گروه هاي تروريستي كه مرتكب خشونت در استان هاي الانبار و صلاح الدين شده بودند، باعث آوارگی مردم این مناطق شد.

وی اظهار داشت: مفاد آتش بس با گروه هاي تروريستي اين بود كه اين گروه ها، به هيچ يك از مواضع نيروهاي اشغالگر آمريكايي طي 4 سال پاياني اشغالگري عراق حمله نکنند در نتیجه هيچ يك از 550 پايگاه آمريكايي در عراق حتي بار هم از سوي اين گروه ها هدف حمله قرار نگرفت.

عضو ائتلاف دولت قانون عراق تاكيد كرد: عراقي ها نبايد به گزارش هاي آمريكايي كه با رنگ و بوي مذهبي و با هدف فتنه انگيزي مذهبي ميان اقشار مختلف جامعه عراق تهيه مي شود، توجه كنند و بايد بدانند كه واشنگتن همچنان از طريق عوامل قطري، سعودي و تركيه خود درصدد تحريك مردم عراق است.

السراج گفت: در داخل آمريكا نیز تحقیقاتی درباره اموال و دارايي هاي ناپديد شده اين كشور در عراق آغاز شده است.

2-18:27




 



 



پربیننده ترین خبرها