کلینتون انقلاب سوریه را نجات می دهد!

کلینتون انقلاب سوریه را نجات می دهد!
جمعه 12 آبان 1391 - 12:27

العالم - پس از نااميدي آمريکا از شوراي مخالفان سوري، هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا تلاش مي کند تا گروه جديدي از مخالفان شامل ژنرال هاي پيشين ارتش سوريه و سياستمداران جدا شده از نظام سوريه را در کنار تروريست هاي مسلح موسم به ارتش آزاد تشکيل دهد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، به عقیده وزیر خارجه آمریکا هدف از تشکیل این گروه مقابله با جریان سومی است که به زعم کلینتون " انقلاب سوریه را دزدیده اند"؛ این جریان سوم کسانی نیستند جز تروریست های تکفیری که در سوریه دست به کشتار و ویرانی می زنند

سخنان کلینتون به روشنی نشان از نگرانی واشنگتن نسبت به حضور گروه های تندرویی در سوریه دارد که با حمایت های تسلیحاتی و مالی کشورهای حوزه خلیج فارس مثل قطر و عربستان سعودی و همچنین دیگر همسایگان سوریه مثل ترکیه وارد این کشور شده اند؛ اطلاعات دریافتی واشنگتن همچنین حکایت از این دارد که گروه های جدیدی از تکفیری ها با حمایت جریان مذکور عازم سوریه هستند

حضور گروه های مسلح مختلف در سوریه که هریک حامیان خارجی خود را دارند باعث نگرانی واشنگتن از نرسیدن به اهدافش در این کشور شده است؛ با این وجود واشنگتن تلاش دارد تا گروه جدیدی را وارد این منازعه کند، شدت مداخلات خارجی در اوضاع سوریه به حدی است که تمام این گروه های مخالف علاوه بر درگیری و جنگ علیه نظام و ارتش سوریه هر از چند گاهی به نبرد با یکدیگر می پردازند.

کلینتون در زاگرب پایتخت کرواسی از راز بسیار خطرناکی پرده برداشت و آن کمک سازمان های جاسوسي آمریکا به برخی چهره های مخالف داخلی سوری برای شرکت در نشست محرمانه نيويورك در ماه گذشته با هدف گسترش دايره مخالفان سوري بود.
گروه جدید واشنگتن برای سوریه قرار است از شخصیتهای پیشین نظام سوریه تشکیل شود،اما مشکل اینجاست که همه این افراد خود را در هیئت رئیس گروه جدید می دانند و این موضع باعث خواهد شد تا گروه جدید سرنوشتی چون گروه موسوم به شورای ملی مخالفان داشته باشد که کلینتون فاتحه آن را خواند.
به نظر می رسد در صورت موفقیت آمریکا در تشکیل گروه جدید مخالفان، گروه جدید خود باعث به وجود آمدن اختلافات و دسته بندی های جدید شود؛ همانگونه که می بینیم سياست های آمریکا در كشورهاي عربي به ويژه در سوريه به کلافی سردرگم تبدیل شده است و منطقه را بیش از پیش بی ثبات کرده است.

از اين رو هيچ جاي تعجب ندارد كه ترکیه پس از شورش كردها و آغاز فعاليت علوي ها كه حدودا  13 ميليون نفر هستند، ديگر اصراري به سرنگون كردن نظام سوريه ندارد.
اردن نيز پس از حس كردن خطر هجوم پناهندگان سوري در صدد اتخاذ تدابيري امنيتي است؛صدور بیانیه غافلگير كننده و مشكوك و هشدار نسبت به نفوذ گروه القاعده به اين كشور از مرزهاي سوريه با هدف حمله به سفارت خانه های خارجی و همچنین مشكلات امنيتي در اردوگاه " الزعتري "پناهندگان سوري در اردن نیز در این راستا ارزیابی می شود.
هیلاری کلینتون در زاگرب پایتخت کرواسی با لحنی تند و گزنده، شورای ملی سوریه را مورد انتقاد قرار داد و اتهاماتی سخت را به این شورا وارد کرد؛ وی امتیاز نمایندگی مخالفان سوری در داخل سوریه و خارج از آن را از این شورا سلب و تاکید کرد که شورای ملی مخالفان در گفتگو و برقراری ارتباط با طرف های مختلف سوری شکست خورده است.

 



پربیننده ترین خبرها