متیس: آمریکا در حال ساخت پست دیدبانی در شمال سوریه است

متیس: آمریکا در حال ساخت پست دیدبانی در شمال سوریه است
پنج‌شنبه 1 آذر 1397 - 11:46

وزیر دفاع آمریکا از آغاز ساخت پست‌های دیدبانی این کشور در مناطق شمالی سوریه خبر داد.

العالم - آمریکا

«ژنرال جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور در حال ساخت پست‌های دیدبانی نظامی در مناطق شمالی سوریه و نزیک به مرز ترکیه است.

متیس شامگاه چهارشنبه طی نشست مطبوعاتی در پنتاگون، ضمن اعلام خبر ساخت پست‌های دیدبانی، گفت: «ما هر تهدیدی را که (از شمال سوریه) متوجه ترکیه شود را شناسایی و رهگیری خواهیم کرد».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی با مشروع دانستن نگرانی ترکیه از تهدیدات موجود در شمال سوریه، مدعی شد که دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور این کشور عامل اصلی نگرانی‌های ترکیه است.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود: «همانطور که می‌دانید «بشار اسد»با حمایت روسیه و ایران، جنایاتی را در کشور خودش انجام داده است. او این کشور را با شیوه حکومتش تکه‌تکه کرده است، البته اگر اصلا بتوان آن را حکومت‌کردن نامید! ترکیه نیز به عنوان یک کشور عضو ناتو که با سوریه هم‌مرز است، دلایل زیادی برای نگرانی دارد».

متیس با بیان اینکه برای رفع نگرانی‌های ترکیه از تهدیدات در سوریه، پست‌های دیدبانی در مرز این دو کشور ایجاد می‌کنند، توضیح داد: «ما در حال ساخت پست‌های دیدبانی در شمال سوریه هستیم و این یک تحول جدید است. این پست‌های دیدبانی را در منطقه متعددی در مرز سوریه (با ترکیه) ایجاد می‌کنیم».

وی ضمن اشاره به جلسات مشاوره‌ای فشرده با ارتش ترکیه جهت ساخت پست‌های دیدبانی، اضافه کرد: «هر تهدیدی را که متوجه ترکیه شود شناسایی می‌کنیم. این یعنی که نیاز داریم تا با ارتش ترکیه درخصوص تمام مرز این کشور (با سوریه) در ارتباط باشیم».

وزیر دفاع آمریکا در پایان ضمن تاکید مجدد به حمایت واشنگتن از شبه‌نظامیان کُرد سوری، گفت: «همچنین این پست‌های دیدبانی را ایجاد می‌کنیم تا نیروهایی که در درّه میانی فرات مبارزه می‌کنند، بتوانند روی نابود کردن خلافت (داعش) تمرکز کنند».

متیس پیشتر طی سخنرانی در اندیشکده آمریکایی «صلح» با تکرار آرزوهای نخ‌نماشده کاخ سفید گفته بود: «به گمانم، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه باید به روشی از قدرت در این کشور کنار گذاشته شود... فکر نمی‌کنم هیچکدام از انتخابات‌هایی که تحت قدرت این رژیم (در سوریه) برگزار شود، معتبر باشد»

فارس

پربیننده ترین خبرها