مقام فلسطینی خواستار مخالفت با قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه حماس شد

مقام فلسطینی خواستار مخالفت با قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه حماس شد
پنج‌شنبه 1 آذر 1397 - 13:23

عریقات ضمن محکوم کردن قصد نماینده آمریکا برای ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ علیه حماس، از اعضای سازمان ملل درخواست کرد به این قطعنامه رأی منفی بدهند.

العالم - فلسطین اشغالی

«صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزدیبخش فلسطین «ساف» و مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی از کشورهای جهان خواست به پیش‌نویس قعطنامه آمریکا که قرار است در محکومیت حماس به سازمان ملل ارائه شود، رأی منفی دهند.

بر اساس گزارش روزنامه «عربی ۲۱»، عریقات اقدام «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل برای ارائه این پیش‌نویس را محکوم کرد و گفت این اقدام را در راستای وارونه‌جلوه دادن حقایق صورت می‌گیرد و رژیم صهیونیستی همان طرفی است که شهرک‌سازی، جنایات جنگی و تحریم‌های جمعی علیه فلسطینی‌ها را ادامه می دهد و مستحق محکوم شدن است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» هفته جاری اعلام کرد نیکی هیلی که فقط تا پایان سال جاری نماینده آمریکا در سازمان ملل است، قصد دارد پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در محکومیت حماس به مجمع عمومی سازمان ملل ببرد.

در حالی این موضوع اعلام می‌شود که آمریکا اخیرا با پیش‌نویس قطعنامه‌ای در محکومیت رژیم صهیونیستی مخالفت کرد؛ قطعنامه‌ای که این رژیم را به پایان دادن به اشغال بلندی‌های جولان فرامی‌خواند.

بر اساس این گزارش، نیکی هیلی می‌خواهد قبل از پایان پستش، قطعنامه مذکور در محکومیت حماس به دلیل شلیک موشک به فلسطین اشغالی (که در پاسخ به تجاوزات تل‌آویو صورت می‌گیرد) و نیز توقف ارسال بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه و آنچه آن را اقدامات خشونت‌آمیز نامیده، صادر شود.

در پیش‌نویس قطعنامه همچنین از سازمان ملل خواسته شده حماس به دلیل ساخت تونل محکوم شود زیرا از آنها برای اهداف نظامی استفاده می‌کند. «دنی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز با نیکی هیلی در این زمینه همکاری دارد.

مجمع عمومی سازمان ملل در ۱۶ نوامبر سال جاری (۲۰۱۸) هفت قطعنامه به نفع فلسطین صادر کرد که آخرین آنها مربوط به بلندی‌های جولان اشغالی بود. این قطعنامه بر ضرورت عقب‌نشینی از بلندی‌های اشغال‌شده جولان در سال ۱۹۶۷ تأکید می‌کرد و با ۱۵۱ رأی مثبت، دو رأی مخالف یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی و نیز ۱۴ رأی ممتنع تصویب شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها